Gå til innhold

Når begynner man å bruke sittedelen til vogna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vesla har snart vokst ut av liggedelen til vogna. Må krølle beina hvis hun skal ligge oppi der. Dessuten er det ikke snakk om at hun gidder å prøve å sove oppi der lenger. Hun prøver å reise seg opp, snur seg rundt og ordner og styrer. Nå skal det sies at liggedelen er ganske liten. Hun er bare syv måneder og kan ikke sitte helt stødig alene enda, er hun ikke litt liten til å sitte i vogna?

Erfaringer?

Råd?

Tips?

Er det ikke sånn at de pleier å sove i vogna når de begynner i barnehagen? Blir vi nødt til å kjøpe en ny vogn til høsten til dette?

Råd fra erfarene mødre tas imot med stooor takk!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Vi har flyttet begge over når de har vært ca 7 mnd. da har de prøvd å klatre utav vognen=P

Så lenge de ikke sitter helt rett opp og ned i vogna og har god støtte i ryggen går det fint., de sitter jo på fanget hele tiden=)

Skrevet

hei :)

min sønn er nå 4mnd og han har vokst ut av bagen og bruker sittedelen. men den kan jo legges helt ned så det blir jo ikke så annerledes, bare litt bedre plass.

ang det å sove i vogn i bhg kommmer det litt ann på hva barnet er vant til... hvertfall i bhg til eldste min sover noen inne i seng og noen ute i vogn.

jeg trodde ALDRI min skulle sove i vogn i bhg for det nektet han hjemme men der tok jeg feil... utrolig hva de gjør og venner seg til når de ikke er hjemme og rutinene er blitt nye :)

hvis du kan legge ned sittedelen til vogna ville jeg byttet til den nå... alikevel sitter de jo stødig i vogna selv om de ikke sitter stødig på gulvet alene..

Skrevet

Takk for svar.

Da tror jeg rett og slett tiden er inne for å begynne med sittedelen:)

Hun sitter jo stødig i den, så det er ikke noe problem. Seler er det også. Den kan tas et godt stykke bakover, men ikke helt ned i sovestilling. Men det går sikkert bra.

Så snart det blir litt mildere, skal jeg jammen meg ta en skikkelig trilletur:) Da kan hun sitte å følge med isteden for å sove:)

Vi får bare høre med barnehagen når den tida kommer, om hvilke rutiner de har der. Det er lenge til uansett!

Skrevet

Hvis bagen er for liten, går du over til sportsdelen. De aller fleste kan legges helt ned, så da er det likevel flatt men større plass.

Ang soving i bhg, så har vår bhg vogner som barna sover i, ingen trenger å ha med egen vogn. Og det gikk bare ett par dager før knærten ble vant til å sove i bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...