snuppelura-jente10 Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Hei Jenter Nå er jeg sikkelig deppa. Fått nok nå. TR kom i dag, 2 uker over tiden. Hadde en MA i august og dette er 3. mens etter MA, syklusen er helt på bærtur. Orker ikke å teste mer, orker ikke flere skuffelser. Alle de jeg gikk gravid sammen med i sommer skal nå ut i permisjon og jeg takler dette svært dårlig.. Hva gjør dere for ikke å tenke så mye på dette babystyret? Hvordan holder dere motet opp?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Hei på du... har prøvd siden jeg slutta på pilla i november -08. Og har sykluser på bærtur. Hvordan jeg takler det? Vel, det gjør jeg nok egentlig ikke. Hehe. Har liksom bare gitt opp. Er innom her dann og vann, stortsett kun for litt tidsfordriv. Hopper galant over alle innlegg som kan ha noe med positiv test å gjøre. Bestemte meg i desember får å slutte å tenke på det, og ikke være her inne hele tiden. Og etterhvert så kom tankene etter, gitt. Nå har jeg for det meste "gir f" dager, men innimellom kommer tankene snikende tilbake, og alt føles sårt og urettferdig og vondt. Nå har ikke jeg blitt gravid ennå...tror jeg. (fått noen positive tester men VET at minst to var falsk positive, så da vet jeg ikke om det var reelle positive tester jeg fikk ved en tidligere anledning...) Uansett. Jeg er nå ikke gravid her jeg sitter nå. Ser jo at mange jeg kom inn her samtidig med, har født, er dagsventende, eller blir mamma'er innen sommeren. Det suuuuger. Men, sånn er det bare. Kan ikke gjøre en dritt med det, egentlig. Er ikke venner med legen min, så drøyer så lenge jeg kan med å dra på utredning. Har du et godt/ok forhold til din lege, hadde jeg tatt meg en tur....om ikke annet for å lufte hjertet litt og få en sjekk, bare sånn i tilfelle. Men motet? Nei, det har jeg lagt ifra meg Håper alltid. Innerst inne er jeg evig optimist, men orker ikke å være noe annet enn tålmodig akkurat nå. Testing, temping, grubling, analysering...huff. Det er slitsomt. Har plutselig syklus på 63 dager, en annen 37..sånn går det litt sånn hips om happ. Hatt mens tre ganger jeg og, siden august... :-| ....nå hadde jeg jo ingen gode råd, eller intelligente svar til deg da. Hehe. Men du er ikke alene! Jeg har faktisk fått det bedre etter jeg "gav opp". Slapper litt mere av. Elskov med min kjære, bare fordi han er han..ikke for hva han produserer!! Klarte å bli glad når min beste venninne ble gravid nå rett etter nyåret. Genuint glad! Klarer å glede meg sammen med mine skjønne, små tantebarn, og ikke bli bitter fordi jeg ikke har min egen familie. Jeg har blitt åpnere med min kjære ang. alt jeg tenker nå. For nå er ikke tankene overveldende. Det er en grusom tanke å legge fra seg "prøver alt jeg kan fordi jeg ønsker sååå barn!!" og bli en "tar det som det kommer". Men oppdaget det at ønsket er ikke mindre, selv om innsatsen ikke er like iherdig. Konsentrerer meg om å få et bra, sunt kosthold, gå litt ned i vekt, pleie forholdet til meg og sambo, få meg drømmejobben, planlegge bryllup, være en bedre venninne. Tenker kostant på baby likevel, men føler meg ikke besatt og trist lengre. Å prøve og få barn, skal jo ikke være en trist reise. Men det blir fort sånn, når det ikke går som man forventer. En får bare ikke alltid viljen sin..... *stooooor trøsteklem!!!!!!* Men ta deg en tur til legen du, med mindre du akkurat har vært der Etter en ma, så trenger noen kropper litt lengre tid på å komme seg og gjøre seg klar til en ny liten spire inni magen. Noen ganger trenger kroppen bittelitt hjelp til å komme i rett gjenge igjen. Du får baby til slutt frida81 !!!!!! Det VET jeg!!! Og det VET nok du også, når du er klar for å se igjennom sorgen og lengselen. *xtraklem*
snuppelura-jente10 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2010 Tusen takk for langt og koselig svar, setter jeg STOR pris på. Er ikke så mange jeg kan snakke med om dette, vennene mine har ikke opplevd dette og blitt gravide uten at det har vært planlagt, så veldig godt å ha sånne jenter som deg og steder som dette. Fastlegen min har sluttet så fått en ny som jeg aldri har vært hos, vet dem bare sier at det kan ta litt tid.... Utredning får man vel ikke før man har vært prøver i et år, og da er det vel 1 år uten noen aborter.. Men du, drømme stress-less må jo finne deg en ny lege, du har jo prøvd lenge og det er så mye man kan få hjelp til i disse dager.. Over et år, ja da må dere jo begynne med utredning. Håper så veldig vi får barn i slutten av 2010 eller førsten av 2011:-) Det hadde vært koselig... Hehe, jeg om mannen bestemte oss i går for at nå skulle vi aldri bruke prevansjon før alle barna vi ønsker har kommet, he he, vi får nå se på det. En fantastisk mann har jeg i hvertfall selv om han rister på hodet av alle symptomene jeg har hver måned. Nei, nå får tr dra snart så jeg får kost meg med mannen min Masse lykke til, skal følge med deg her inne. En flink oppmuntrer er du, skal krysse alle fingre for at det klaffer for deg snart!! Klemmer
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Hehe..blei veeeeldig langt det innlegget mitt! Hadde visst litt mye å fortelle Samme som her, dere skjønner jeg. Aldri om jeg tar ei p-pille eller noe form for hormonprevansjon igjen! Nekter! Ihvertfall ikke før vi har fått oss en liten flokk.. ("flokk" fordi vi allerede har en liten flokk med marsvin i stua vår. Hehe..Vi er bare blitt til Flokken alle sammen.) Og utredning..altså.. Regelen sier visstnok ett år med prøving. Men jeg føler at hvis jeg kommer til lege/gyn nå, så vil jeg få beskjed om at vi må bare prøve litt til. Jeg er litt overvektig, så tenkte det er like greit å bare få av seg noen kilo først. Om vi må vente 6 mndr til eller fra spiller egentlig ikke så stor rolle, når jeg begynte å tenke meg om. Hehe.. 15 mndr. gikk nå fortere enn svint!! Også har vi bryllup i sommer, så da tenker jeg litt at det er jo ikke å forakte å kunne ta seg et glass sjampis og to den dagen da Men så klart...fin søt mage under kjolen hadde vært enda bedre! Tenkte litt sånn, i din situasjon, som har slitt etter ma, så tror jeg ikke de har den der ett års regelen.. Ikke hvis du har hatt stabil syklus før, og den bare har blitt sånn nå... Men dette føler du jo, så klart, best på selv! Hihi... og ja! Nå får tanta di bare stikke til et annet univers og vente ett års tid eller noe før hu kommer igjen!! Da blir det masse kos på deg og mannen, og babyyy i 2010! :D:D:D Er jo så klart det vi håper så inderlig på!! La det bli et 2010 barn! Ikke 2011!! Hehe...!! Huff, nei nå får jeg runde av her, før jeg skrive ei ny bok til deg Klemmer tilbake!! (og fortsetter med kryssede fingre! Er tross alt bare beina vi ikke må holde kryssa )
snuppelura-jente10 Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2010 Så koselig med lange svar, setter veldig stor pris på det. Ikke unnskyld deg for lange innlegg, I ike:-) Jeg prøver selv å gå ned noen kilo, gått ned nesten 3 kilo i januar og er veldig fornøyd med det. Håper virkelig det hjelper, kan vel ikke kalle meg overvektig, men noen kilo for mye har jeg og veide 5 kilo mindre da jeg ble gravid sist. Trøstespist mye de siste 6 månedene, hehe. Skal vist hjelpe veldig med å gå ned noen kilo, så til sommeren skal du se vi er slanke, men med en fin kul på magen "drømme drømme" Skal du gifte deg til sommeren?? Så utrolig koselig, gratulerer så mye. Da har man nok å tenke på ja. Mye som skal ordnes. Giftet meg i fjor og det var så koselig og ble en perfekt dag. Prøver og ikke være så mye her inne, og det er litt lettere da. Men vil jo høre hva folk gjør for å bli gravide. Og må si det er veldig koselig når slitere klarer det. Hvor i landet bor du Drømme stress-less, må ikke svares på? Skal krysse alle fingrene for deg også! Utrolig koselig jente du:-) Klarte i hvertfall å oppmuntre meg. Nå prøve å holde motet oppe, går det ikke denne måneden så går det en annen gang, klart vi kan også:-) Mange klemmer
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Ååå, så flink du er som har klart å gå ned noen kilo på nyåret nå da! Jeg gikk ned 5 før jul, men 3 kg kom rett på igjen etter all julematen Men har ikke veid meg på noen uker nå, så vet ikke hvor jeg er i landet. Var kvitt to av julekiloene da, så endte likevel på -4 siden desember! Har det ikke travelt. Gjør det på "gamle måten", med sunn mat og rompa opp av sofaen Men "slank" blir jeg nok aldri!! Hehe. Liker meg best med litt "polstring" Har dessuten en veldig muskuløs og kraftig beinbygning, så tror ikke jeg passer å bli noe særlig tynn liksom.. er mere en sånn som passer å være litt lubben Og er veldig lang i overkroppen, så er veeeldig spent åssen mage jeg får når jeg endelig til slutt blir gravid!!! Og det der ekteskapet ja..hehe.. Joda. Vi er jo like gira på "stort" bryllup som katter liker vannet... så vi drøyer og drøyer og drøøøyeeer, ganske så ubevisst, men tror vi gjør det for vi skal måtte ta "nødløsningen" og bare stikke innom byfogden. Hehehe..*kremt* Driter i "bryllup" på den måten... Vil bare bli konen til mannen jeg elsker over alt annet....*sukk* Jeg sitter her i Haugesund og sliter skikkelig med snøen, for snø som har ligget mer enn to døgn har vi ikke hatt her på sikkert 6-7 år her!!! Minst!! Åååå, vil ha grønt gress og fuglene tilbakeee!! Hvor er det du holder til da?? I dag våkna jeg og hadde en skikkelig dårlig dag... vært litt dårlig og slapp siste dagene. Dum som jeg var så nevnte jeg dette på facebook'en min, og da er så klart kommentarene "gravid??" og jeg flippa ut i vinkel. Huff...hvorfor kan ikke bare folk holde kjeften sin.....jenter kan da føle seg dårlige og slappe uten å være gravid?! Ellers har jeg vært gravid mange ganger!!! Meeen, så kom jeg inn her og leste innlegget fra deg da, så ble alt såå mye bedre Har heldigvis en veldig koselig mann som steller godt med meg også da..! Pleier både snørr, feber og savnet, han Nei, nå snurrer alt igjen her... (hater å være sånn mellom-syk.ikke frisk men ikke så veldig syk heller...bare føler seg elendig...) Får slenge meg nedpå litt igjen, og slappe av. Håper du har en fin og deilig dag, frida81!! Stooor klem fra
Surk Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Forstår deg veldig godt!! Har det delvis på samme måte!! Har ei venninne med stor mage som eg jobber ilag med! Egentlig hadde det bare vore noken veker mellom oss, men desverre mista eg i nov. E so glad på henne vegne.. men blir litt lei meg innimellom... Vi skulle kose oss i permisjonstida ilag denne gangen og.. har kvar vår jente med 3 veker mellomrom!! Men om eg blir gravid no, så er bebisen en god del mnd eldre enn det evt min blir!! Håper bare det klaffer denne pp.... sliter litt med ein mann som jobber mykje og har null energi til sengekos på kvelden.. blir deppa av det og.. sitter her aliene ikveld og.. så håper han kjem i hus snart!! Litt klaging fra meg og ) Lykke til!!
snuppelura-jente10 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2010 Drømme stress-less, du er jo bare så søt da. Håper du blir bedre snart og får kost deg veldig i helga. Det skal i hvertfall jeg.. Fest i dag og i morgen, lenge siden jeg har vært på fest så skal bli godt å koble litt av fra jobb mas og baby-prøving. Du har jo vært veldig flink da, gøy å se at vekta går nedover. Er ingen fanatiker, men spiser sundt og ikke noe godis, ikke vært flink der etter aborten, lagt på meg alt for mye. Tenkte at jeg skulle bli gravid med en gang så kunne jeg tenke på de ekstra kilone etter fødsel, men slik ble det ikke, hehe. Men har stor tro på at noen kilo mindre skal hjelpe til på å bli gravid. Kjøpt bi dronning gele (husker ikke helt hva det het) Spennende å se om det hjelper, har du prøvd det? Prøver å unngå alt som gjør at noen blir misstenksomme i forhold til graviditet, men alle vet jo at vi prøver, klarte ikke holde munn da jeg var gravid... Man blir litt matt av alle spørsmålene, spesielt i fylla, da skal alle spørre om alt som har med graviditet å gjøre, blir sprø av det. Trenger ikke å ha stort bryllup for at det skal bli den perfekte dagen. Vi hadde kun nærmeste familie og de nærmeste vennene, jeg nektet å gå ned kirkegulvet så her ble det i tinghuset. Men for en perfekt dag. For meg var det viktigst å være gift ikke selve bryllupet. Hva har du tenkt til å gjøre da? Vi bor nå i Oslo vi da, begge er byunger, hehe.. Surk 1MA prøver igjen, det er ikke noe gøy nei. Venninnen min som er gravid ble veldig lei seg da jeg mistet, men jeg sa at det måtte hun ikke tenke på. Men merker det er tøft å høre at om noen uker skal hun endelig ut i permisjon og jeg tenker på hvor fint vi begge skulle ha det i sommer, det er ikke lett, men vi må tenke fremover, den ungen vi en dag får kommer til å være verdt alle nederlag og skuffelser, det er jeg helt sikker på. Masse lykke til, vet det er tøft. Tøffere enn jeg noen gang kunne forestille meg.. Klem til dere herlige jenter her:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå