Gå til innhold

Emmaljunga Edge duo

Anbefalte innlegg

Hey allesammen! :)

Nå har jeg fått tilbud om å kjøpe ei nesten ikke brukt Emmaljunga vogn fra 2006 hos ei venninne. Får med alt av utstyr, og hun vil ha 4000 for den. Har undersøkt litt og funnet ut at dette er en veldig bra pris på en så god vogn.

MEN så har jeg egentlig liten erfarinf når det gjelder vogner, så er det noen som kan hjelpe meg å avgjøre om dette er et godt kjøp eller ikke? Vet noen hva disse vognene koster ny??

Setter stor pris på svar! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141377425-emmaljunga-edge-duo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

pris sikker ok...men ville bare nevne en ting

Jeg var super fornøyd med den hadde til jenta i 2005

God å trille overalt sommer som vinter, men fartet mye inn og ut av bil...

FOR TUNG

Denne gangen velger jeg emmaljunga city cross med city bag -

Mye lettere understell...gleder meg

Sparer 1800 på å handle i sverige... 6200,- med stelleveske og alt norske kroner

Ja, edge duo er ei tung vogn. Jeg har båret meg halvt i hjel på den bagen, siden jeg må ta den med meg ut og inn av leiligheten. Hvis du har planer om å ha ei vogn som du kan bære bagen med ungen oppi ville jeg valgt en lettere modell dvs en vogn med en bag som er lettere å bære.

På den annen side har den god plass - du slipper sansynligvis å flytte ungen over i sportsdelen før 6 mnd, slik tilfellet er med en del mindre vogner som ikke er laget for skandinaviske forhold. Og du har masse plass i handlekurven under.

men det var kanskje ikke akkurat det du lurte på ;-)

Har kjøpt Emmaljunga Edge Duo selv, fordi det er den vogna jeg syns er mest stødig. Tung og svær er den jo, men jeg føler at den er tryggest. Så bor jeg ikke i byen og har ikke lappen, så trenger ikke løfte den særlig mye.. Hadde muligens valgt en Emmaljunga City Cross om jeg hadde måttet ta den mye ut og inn av bil.

Men våres kjøpte vi av en på jobben til samboeren. De har ikke mye kontakt, og den kostet jo 8000kr ny, men vi fikk den til 2500kr. Og hun har brukt til den til dattra si som nå er 2,5 år.. Men veit ikke hvilken årsmodell det er. Jeg syns i alle fall det var et skikkelig godt kjøp. Den ser så og si ubrukt ut!

Tror nok du kunne fått den billigere spør du meg, siden det er ei venninne.

Men er vogna i veldig fin stand, så hadde jeg nok slått til uansett ;)

Annonse

Takk for god informasjon og tips :)

Jeg har ikke sett den med mine egne øyne ennå; det skal jeg til helga. Ser den bra og fin ut, så slår jeg til. Kan sikkert få noe billigere, men jeg blir så stresset av alt dette vognstyret at jeg vil helst bare bli ferdig med dt.

Får vel bedre vognerfaring etter å ha hatt barn et par år. Satser på at jeg vet bedre til neste gang jeg skal ha barn. Nå må jeg bare følge magfølelsen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...