Gå til innhold

ang 5åringen min, trenger svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi blir 5år i slutten av mars, hun tisser på seg på natta, har prøvd alt for å få henne til å slutte. prøvd premie, tatt henne opp på do, ikke latt henne drikke før hun skal legge seg.

bruker bleie på natta,

men noen tips til meg?? er hun sengeveter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tips.. ikke stress det :-) Jo mer du stresser med å få henne til å slutte jo større er faren for at det fortsetter. Belønning kan du bare glemme.. det er ikke noe hun gjør med vilje liksom.

Det kommer nok skal du se, bare du gir det litt tid.. :)

Skrevet

Jeg var sengeveter lenge. Jeg kjente rett go slett ikke at jeg tisset. det var noen uhell på dagtid også, men heldigvis lærte jheg meg knep som gjorde at det ble bedre. Gikk på do etter hvert måltid, gikk alltid på do etter skoletimer og før skoletimer osv. Men det største problemet mitt var at jeg var redd for å gå på do offentlig, og goså hvis jeg det var folk på besøk hjemme. Jeg syntes det var flaut å gå på do, og det har sitti i meg lenge. Er ikke før jeg har bitt voksen at jeg synes dette er greit.

Jeg lå på en slik tissematte om natta, som er tilkoblet en alarm. Denne pep så fort det var noe lekkasje. Kanskje dere kan få en slik en? Så slipper man de store uhellene, og man blir mer oppmerksom på problemet og etterhvert så lærer man seg å kjenne igjen når amn må tisse.

Ellers er det viktig å ikke gi drikke på kvelden, passe på at blæren er tom før barnet legges.

Skrevet

Noen har det slik lenge. Jeg har ei venninne som ikke ble helt tørr før hun kom i puberteten, uten at det var noe annet galt med henne. Sønnen hennes ser ut til å ha samme problem, men han får hjelp av noen medisiner. Ta henne med til legen for en sjekk.

Skrevet

vi har tisselaken på sengen, å jeg har bleie på ho. hun synes det er flaut, så jeg kaller bleien for trylletruse, å da er det greit syns ho.

hvor gamle er barna når de blir tørre på natta? eller hva er vanlig at de blir tørre?

jeg stresser ikke noe med det, men har begynt å tenke om det kan være et problem? eller om det rett å slett er vanlig, at de ikke blir tørre før de er eldre.

huff er ikke altid like lett å være en ung mamma, men tusen takk for svar til dere =)

hi

Skrevet

Samboern min var stor gutt (16-17 år) før han sluttet, da fikk han en medisin for det.

Skrevet

Hadde ikke tatt henne med til legen for å sjekke om hun trenger medisiner ennå. Kan være veldig sårt for henne dersom alt viser seg å være i orden, og hun bare er litt seint ute..

Har selv en sønn på 5 (men året eldre enn jenta di) som også fremdeles bruker bleie om natta. Ingenting ser ut til å hjelpe, og selv om han iblant våkner med helt tørr bleie, så er dét snarere unntaket enn regelen.

Dersom dette fortsetter frem til skolealder, hadde jeg heller vurdert å ta henne til legen for en sjekk. Dette fordi de gjerne begynner å ville overnatte hos hverandre osv, og da er det jo fryktelig flaut for henne å ha bleie...

Skrevet

Synes ikke du skal stresse det...noen er litt senere klar enn andre.

Jenta mi blir 4 i mars og sluttet med nattbleie for ca 2 mnd siden.Men kjenner flere som har eldre barn som ikke har sluttet enda,barn er forskjellige:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...