har en liten spire i magen min Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 er det for tidlig? noen erfaringer? hu virker ikke mett av melka, rett og slett... Noen sier at jeg skal gjøre det, andre ikke.. hva tror dere?
heletove Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Kanskje litt tidlig? Har du prøvd og gi erstatning i tillegg til pupp, evt mer erstatning om du ikke ammer? Jeg ville i alle fall snakket med helsesøster først, og sett på vektkurvene hennes. Det kan jo hende at hun egentlig legger på seg bra, men at det er noe annet på gang, feks tenner? Vi begynte med grøt på 4 mnd-dagen fordi knøttet ikke virket fornøyd, innen da var jeg rimelig sliten :-S
heletove Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Kanskje litt tidlig? Har du prøvd og gi erstatning i tillegg til pupp, evt mer erstatning om du ikke ammer? Jeg ville i alle fall snakket med helsesøster først, og sett på vektkurvene hennes. Det kan jo hende at hun egentlig legger på seg bra, men at det er noe annet på gang, feks tenner? Vi begynte med grøt på 4 mnd-dagen fordi knøttet ikke virket fornøyd, innen da var jeg rimelig sliten :-S
heletove Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Kanskje litt tidlig? Har du prøvd og gi erstatning i tillegg til pupp, evt mer erstatning om du ikke ammer? Jeg ville i alle fall snakket med helsesøster først, og sett på vektkurvene hennes. Det kan jo hende at hun egentlig legger på seg bra, men at det er noe annet på gang, feks tenner? Vi begynte med grøt på 4 mnd-dagen fordi knøttet ikke virket fornøyd, innen da var jeg rimelig sliten :-S
heletove Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Oi....beklager at det kom mange like svar her, det så ikke ut som at den klarte og laste opp :-)
Trollemor75 Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Ammer du? Jeg ville heller brukt MME i tilleg til amming. Delamming er bedre enn ingen amming, og magen hennes vil tåle MME bedre enn velling så tidlig. Jeg begynte med 1 flaske MME om dagen før leggetid (jeg ammet først, deretter ga min mann flaske) kl. 19.00 når Trollet var omtrent 3 mndr. Klarte ikke å få nok melk, han ble bare mer og mer gretten og vokste ikke noe særlig. Det holdte med den ene flasken i 2 mndr, deretter introduserte vi fastføde. Om du vil delamme, er det gode råd å få på flaskeposten. Best å amme først, deretter gi flaske, så du ikke mister melken. Også fint om du klarer å ikke gi flaske hver gang du ammer. Lykke til!
har en liten spire i magen min Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2010 nei, jeg ammer ikke. på helsestasjonen mente de at hu fikk i seg for lite mat når jeg ammet, så jeg begynte med pumpe og flaske... har gjort det helt til nå, men sluttet å pumpe og babyen får bare mme nå! sukk.. føler meg så hjelpesløs!
Trollemor75 Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Du er aldeles ikke hjelpeløs. Fortsett å gi henne MME, grøt kan du begynne med når un er over 4 mndr gammel. Da er magen hennes moden nok til den typen mat. Noen begynner før, men det er ikke anbefalt og du burde i så fall hente råd hos helsesøster. MME skal kunne dekke alle behov frem til babyen er 6 mndr gammel. Vi ventet til gutten vår var 5 mndr før vi ga grøt for å være på den sikre siden i forhold til allergi og magevondt. Det angrer vi ikke på, det gikk kjempe bra med fastføde fra dag 1. Ingen magevondt, ingen matnekt, bare moro. I dag spiser han stort sett det samme som oss, han er 11 mndr gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå