Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Er dette brystbetennelse? Det stikker og verker noe kollosalt i det ene brystet og det er helt uutholdelig smertefult når hun suger. Hva gjør man med brystbetennelser?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Jeg hadde det sånn i det ene brystet til å begynne med. Det var ikke brystbetennelse. Det gikk over etterhvert. Husker ikke helt, men tror det var noe med at jeg ikke fikk tømt det brystet godt nok.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Det kan være begynnende brystbetennelse eller tette melkeganger. Det er viktig å tømme brystet helt ved hvert måltid. Det kan lindre å stå i dusjen og la dusjen 'massere' brystet. Vær obs hvis du får feber og brystet blir rødflammete. Kom deg til lege hvis det ikke blir bedre.
Gjest Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Det kan være tette melkeganger eller sopp. Er du rød eller hoven på puppen? Kjenner du noen ømme kuler? Om du har feber er det mest sannsynlig tette melkeganger eller betennelse, men du burde ringe lege om det er ille. Om det er tette melkeganger, la henne spise av den vonde puppen mens du masserer forsiktig over kulen. Du kan også legge på varme omslag, ta et varmt bad eller en dusj og fortsette og massere, pumpe fra det vonde brystet. En skal ikke gå for lenge med betennelse i puppen, om du har feber over to dager bør du ringe legen. Det fikk jeg beskjed om. Ved sopp er det gjerne ilende/strålende verk opp i brystet ved amming. Kjennes ut som verkende tråder oppover, og det er veldig vondt. Om babyen i tillegg har hvitt belegg i munnen er det mest sannsynlig sopp. Noen sier det hjelper å skylle brystvorten i blå farris, samt legge blå farris på en bomullspinne og smøre i munnen til babyen. Men uansett, ring lege eller helsestasjonen og hør, det trenger ikke være verken sopp eller betennelse - så du burde få fagfolk til å se på deg! God bedring!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Takk for svar Delig Dorris. Det høres ut som jeg har sopp etter det du beskriver. Skal sjekke munnen til minsta når un vokner. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå