Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 bf vil ha 50/50, det vil ikke jeg. Grunnen er at jeg synes barnet har det best til meg, bf er ikke istand til å være pappa på heltid. Nå har bf begynt å påvirke barnet som nettopp fylte 4 år. BF sier til barnet at barnet skal få bo hos han. Dette merker jeg som mor forvirret barnet veldig, og det sårer meg når barnet mitt sier han/hun vil bo hos pappa. Ikke vet barnet hva det innebærer så jeg vet det ikke er noe absolutt sannhet i det han/hun sier. Men hvordan skal jeg hindre barnet mitt å bli påvirket fra pappan? Nytter ikke å påpeke i denne settingen at far har krav på 50/50, han er rett og slett ikke istand til å være pappa annet enn det samværet han allerede har.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Hvorfor fikk du barn med en som ikke evner å være pappa. Hva hadde skjedd om du gikk bort og han måtte ha barnet 100%. Hvordan vet du at han ikke klarer ansvaret før han har prøvd?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 BF er umoden og egoistisk me tanke på det å sette et barn foran hans egne behov. Ja det var feil å få barn med en slik mann. Han ville aldri i livet hatt barnet 100%, det ville endt med at barnet ville bli satt til andre familiemedlemmer eller i fosterhjem. jeg vet han ikke klarer ansvaret. han er agressiv, umoden, eier ikke empati, og klarer ikke sette et barns behov foran hans egne. Dette behovet for 50/50 er pga økonomiske årsaker.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 BF er umoden og egoistisk me tanke på det å sette et barn foran hans egne behov. Ja det var feil å få barn med en slik mann. Han ville aldri i livet hatt barnet 100%, det ville endt med at barnet ville bli satt til andre familiemedlemmer eller i fosterhjem. jeg vet han ikke klarer ansvaret. han er agressiv, umoden, eier ikke empati, og klarer ikke sette et barns behov foran hans egne. Dette behovet for 50/50 er pga økonomiske årsaker.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har vært i samme situasjon. Jeg gikk til advokat, som gjorde det klart at 50/50 ikke er en ordning som er nedfelt i loven. Foreldrene må være enige om det, domstolene dømmer det ikke (finnes visstnok unntak, men det er veldig spesielt). Gå til advokat, det er virkelig verdt de kronene det koster å få vite hva lovtekstene sier. Antakelig er en enkelt samtale nok for å berolige deg. Jeg går heller aldri med på 50/50, tror ikke det er bra for et lite barn å forholde seg til to hjem.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Folk forandrer seg. Prevensjonsmidler fungerer ikke. Folk blir syke. MYE som gjør at man ikke kan forutse at den og den personen ikke blir en god foreldre!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Folk forandrer seg. Prevensjonsmidler fungerer ikke. Folk blir syke. MYE som gjør at man ikke kan forutse at den og den personen ikke blir en god foreldre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå