Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Tenker på en sånn jobb der en ringer rundt å intervjuer folk. Er det en jobb en kan tjene penger på eller møter en kun mange sure mennesker som skjeller en ut og slenger på telefonen?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 jeg jobbet der for ca en 10 år siden.. De aller fleste man ringer er greie. Dersom de ikke vil bli intervjuet så sier de som regel fra på en ok måte. Det er alltid noen som må kjefte litt, men som regel er det folk som tror at man skal selge noe. Avogtil er man jo uheldig å forstyrre folk midt i middagen eller nyhetene og da får man høre ett og annet ord fra de
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Jobbet hos Norsk statistikk for ca 7 år siden. Der fikk man litt provisjon i forholdt til hvor effektiv man var i løpet av arbeidsdagen, i tillegg til fast timelønn, men blir nok ikke kjemperik av det akkurat. Det hender man møter på sure mennesker som tror du skal selge noe, men de fleste er høflige og sier enten bare nei takk til intervju, eller så blir de med. Også er det jo de som blir overlykkelige over at noen ringer dem, og gjerne vil prate om løst og fast..!
sånn ca Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Jeg jobbet for et mindre firma under norsk gallup for et par år siden, vi fikk ikke så godt betalt (sikkert fordi vi var studenter, og jobbet bare noen timer i uka). Men det var en helt grei jobb, man møter utrolig mange forskjellige mennesker og de fleste er trivlige. Jeg har jobbet som telefonselger også, og det var ikke like behagelig:s (rart det der;p). Så i forhold til telefon selger, er det mye bedre å jobbe som telefonintervjuer:) Der slipper man å presse folk og sier de nei ønsker du dem bare en fin dag videre:) Og mens man går igjennom de forskjellige undersøkelsene så får man også et lite innblikk hva folk mener om forskjellige ting.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Jobbet for Norsk Statistikk i en liten periode for noen år siden, men synes ikke dette var noe særlig.. Startet med dårlig timelønn, og der var hvertfall ordningen slik at du steg i lønn ettersom hvor lenge du hadde vært ansatt (hvor mange timer du hadde jobbet). Veldig fleksibel og grei jobb da du som regel kan velge selv fra uke til uke når og eventuelt hvor mye ekstra du vil jobbe, men var ikke akkurat noen jobb man ble rik på.. Vi hadde ikke noen provisjonsordninger der jeg jobbet, vet ikke hvordan dette er på andre slike steder. Derimot var jeg veldig fornøyd med min jobb som telefonselger. Der hadde jeg grunnlønn på 108 kroner timen (Norstat var 95.) + provisjon. Jeg var denne gangen 18 år og gikk på vgs, og det er ikke akkurat den verste lønna da. Man møter mye sure mennesker, men har du teft for salg så kan du faktisk tjene veldig bra! Har hatt timelønn på over 300 kroner, og i tillegg er det en litt mer utfordrende jobb.. Det kan bli kjedelig å sitte å stille de samme spørsmålene time etter time.. Men det er selvfølgelig forskjellig fra person til person hva man synes er best
Gjest Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Ja, for mange år siden. De fleste var hyggelige, men det er alltid noen som slenger på røret. Tror de gir mulighet for hjemmekontor nå!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Ja, jeg har jobbet på opinion som student. Det hjelper nok litt å være tykkhudet, for en og annen blir sur. De fleste var blide, likevel. Vi fikk timebetalt. Grei timelønn så vidt jeg kan huske.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Jobbet for TNS gallup en periode da jeg studerte. Rik blir du ikke, men det er en fleksibel helge-/kveldsjobb. Du treffer på alle slags mennesker: sure, blide, ensomme, morsomme og irriterende, slitsomme kverulanter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå