Gå til innhold

Verdens eldste mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon som har sett den dokumentaren på NRK?

Eg føler meg gamal som 35 åring (mamma vart bestemor då ho var 38, så eg skal iallefall gje meg før den tid!).

Blir litt sjokka over at 50+ damer som er komt i overgangsalderen har så sterkt ønske om å bli mamma. Skal liksom ikkje biologien bety noko lenger no då? Så den dama på 72 frå england som ikkje har gitt opp å bli mamma -"ja, fullt klar over at det er risikabelt for både mor og barn..."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, synes det er direkte idiotisk å ska bli mor i en alder av 50 år. Førstegangsmor, vel merke.. Å beholde en liten uplanlagt attpåklatt ser jeg ikke noe galt i :)

Men å skal sitte å planlegge å bli en eldgammel mamma, 70 år når barnet runder tyve.. Neiognei.. 72 år..? Det går vel ikke an? De får vel ikke HJELP til å bli gravide når dama er på tur inn på gamlehjemmet?

Skrevet

Desverre er det big business i India. Og haldningane der er så lenge "foreldrene" (eller rettare sagt rugekassa) blir lykkelege drit dei i risiko. Det er så stort sosialt stigma å vere barnløs så alt er tillatt for å endre det. Om den engelske dama reiser til India får ho sikkert hjelp der, virkeleg heilt sjukt. Fekk heldigvis avslag i Europa der dei fleste har ei grense på 55 (men synest no det er litt for gamalt lell).

Skrevet

Huff det er direkte egoistisk av dem å reise verden rundt for å bli gravid eller bli mamma... stakkars stakkars unger :-((

Skrevet

Hi du skriver at "betyr ikke biologien noe?"

Hva med de som har fått sæd/egg donor og er 25 år?

Skrevet

Er personlig ikke så begeistret for disse donor-greiene. Men ei dame som er ung og som lever sammen med en mann, er i en situasjon hvor hun vanligvis blir gravid. Det er en situasjon der det er naturlig å bli gravid.

Da har jeg vel sagt det hele... En 60 år gammel kvinne eller en lesbisk kvinne er alltid i en situasjon der det er påkrevd med triksing med naturen. Men for en 25 år gammel gift kvinne er det normalt å få barn.

Hvordan kan det være riktig å løsrive barnelaging helt fra seksualakten? Er det riktig at ei gammel jomfru kan insemineres på lab, eller at ei dame som ikke er psykisk i stand til å ha sex med en mann, forlanger å få bli mor?

Skrevet

Heilt enig med at ei kvinne som er innanfor "normal fruktbar alder" og lev i eit parforhald kan få hjelp til å bli gravid. Forstår godt at ein vil benytte seg av donoregg (dersom partnaren sine sædceller blir brukt), men eg ville ikkje ha klart å vere donor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...