Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Vi har fått barnehageplass fra april da tass blir et år, men det er ikke den barnehagen vi ønsker oss. Den er et stykke unna, og er privat. Vi ønsket oss offentlig barnehage generelt og en som ligger 100 meter fra oss spesielt. Damen jeg snakket med fra kommunen sa at jeg er garantert plass i august hvis jeg takker nei til denne i april, men hun kunne ikke love hvor det ble.. Vi _har_ råd til å vente til august, og det kunne gi oss en veldig fin sommer, og utsette barnehagestart for tass til han blir litt eldre også.. På en annen side, hvis vi venter og ikke får den barnehagen vi ønsker oss i august heller, så har vi jo tapt endel penger på en måte til ingen nytte... Huff, hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 De fleste steder kan man vel takke ja til den plassen man får og umiddelbart søke om overflytting til den barnehagen man ønsker. Da taper du ikke noe. Sjekk opp reglene for overføring mellom barnehagene. Det er ikke sikkert kommunen opplyser om det uoppfordret da det blir litt ekstra styr for dem og noen synes det er en måte å snike i køen på, men det skal kunne gå.
Gjest Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 I kommunen jeg bor i sa de også at overflytting er lettere enn å søke på nytt. Da ser de vel på de som ønsker det før de tar inn nye barn. Har du råd til å være hjemme er jo det en mulighet også, da tror jeg ikke jeg ville tenkt så mye på pengetapet, men som en investering i tid med barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå