Pærefrø Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Jeg kan begynne på skole til høsten, men da vil det ta meg et år, og det er heller ikke sikkert jeg kommer inn. Men så i går at de hadde det jeg vil ta på nki, og da kan jeg klare det på kortere tid. Noen som vet om de gir støtte til det? koster jo en del da, så hadde vært veldig greit. hvis ikke så skal jeg vel klare det på et vis....
gullgutten_min! Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 jeg vet ikke, men jeg håper!! men nå er jeg der at jeg skal over på yrkesrettet attføring, og har søkt om å få ett slikt kurs dekket. så jeg håper!!
Pærefrø Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2010 Jeg er alenemor da. Kan få dekka vanlig vgs b.la. men syns ikke jeg ser meg selv slenge meg på skolebenken med 16-17 åringer...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Jeg fikk støtte til det, via yrkesrettet attføring. Men jeg vet jo ikke hvordan det er i din situasjon? Men de godkjenner det i hvertfall i navsystemet.
lille sprelle Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Med mindre du trenger omskolering av en eller annen årsak, regner jeg ikke med at du får noen form for støtte til noe som helst. Du kan ev. ta opp studielån. Det er det man gjør om man vil studere og det ikke er noen spesiell grunn til det i form av helse.
vildejenta Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Om det er gjennom attføring o.l så kan du få det dekket ja, men det er nok noe vanskeligere å få dekket et NKI studie som koster endel penger kontra et vanlig høyskole/vgs studie.
Spanskeflua Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 NAV sponser ikke utdanning til folk med mindre de er på attføring eller omskolering ol. NKI er godkjent for støtte fra lånekassen, så det er der du må søke hvis du ikke er på attføring el omskolering via NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå