Gå til innhold

Verdens eldste mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon som har sett den dokumentaren på NRK?

Eg føler meg gamal som 35 åring (mamma vart bestemor då ho var 38, så eg skal iallefall gje meg før den tid!).

Blir litt sjokka over at 50+ damer som er komt i overgangsalderen har så sterkt ønske om å bli mamma. Skal liksom ikkje biologien bety noko lenger no då? Så den dama på 72 frå england som ikkje har gitt opp å bli mamma -"ja, fullt klar over at det er risikabelt for både mor og barn..."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så det der, og fikk helt sjokk! Spesielt av hu dama på 72 som du nevner!!!! Herligheten.. Faren for at hun dør før barnet er voksen er jo enormt høy, hvis hun i det hele tatt kan overleve et svangerskap i segselv!!

Kan godt forstå hun som valgte å få to barn med ny mann, selv om hun var litt oppi årene. De kunne tilby et trygt og godt hjem til barna er voksne (tenker 20 år jeg da), og har også en yngre pappa som står igjen dersom det skulle skje noe.

Også var det hun fra Spania da (tror det var spania). Blitt alenemamma til tvillinggutter, og nå tok kreften livet av henne. :( Så klart. Det kan jo skje hvem som helst, men som ung har en kanskje litt større nettverk dersom noe skulle hende? Hun hadde jo islolert seg fra nesten alle p.g.a. hetsing over valget å få barn i godt voksen alder.

Egentlig, så er det vanskelig å sette noen aldersgrense, syns jeg. Klart. For meg oversteg 72 år laaaaangt over. Hehe.

Men, er det greit at damer i 50-årene får barn? Som du sier. Biologien har jo gitt opp det prosjektet når en kommer i overgangsalderen, og det er nok ikke bare bare for kroppen å skulle gå fra litt androgyn til overhormonell gravid.

Det er et vanskelig tema, og enda værre å mene noe konkrét, syns jeg.....mange sider i samme sak,..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...