Gå til innhold

Urinvegsinfeksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 10+2 uker på vei i dag, og har fått urinvegsinfeksjon.

Dette er min første graviditet, så jeg vet veldig lite!

Kan dette skade fosteret, hva skal jeg gjøre?

Det sies jo at en ikke skal gå på medikamenter når en er gravid, men hva skal jeg gjøre da? Bør jeg ringe lege, eller sier bare legen at jeg må drikke tranbærjuice og spise mye C-vitaminer?

Er veldig plaget med urinvegsinfeksjon fra før av..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har ikke lyst til å skremme deg, men JA, det er farlig med urinveisinfeksjon.

Sørg for å få deg penecillin med det samme.

Det kan føre til for tidlig vannavgang og fødsel hvis du går lene nok.

Skrevet

HEII

selve urinveisinfeksjonene er ikke farlig det er om den går videre til nyrebekken betennelse det er det.

legene pleier vel som oftest og gi antibiotica ved en urinveis infeksjon under gravididtet så ta kontakt med lege du.

Skrevet

Hei!

Har vært veldig plaget med UVI selv under graviditet. Er veldig vanlig, og liten sjangs for at det har noe å si for babyen, MEN

gå alltid til lege med UVI under graviditet. Få legen til å dyrke urinprøven, for å finne ut hvilke bakterier det er. Om det er gruppe B streptokokker skal dette følges nøye opp, og du skal kanskje ha antibiotika under fødsel. Det fikk jeg - var ikke noe stress, men det kan i veldig få tilfeller være kritisk for babyen.

Nå må du ikke bli superstresset for dette - det er faktisk veldig vanlig med UVI hos gravide, jeg hadde nyrebekkenbetennelse. Men ta deg en tur til legen, du bør gjerne ha behandling. Og fortsett med tranebærjuice, den du får kjøpt på apoteket er sterkest av de jeg har funnet, og veldig effektiv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...