Ella <3skatten min<3 Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Etter en SA i juli 2009 og en MA i september fikk jeg endelig nok en positiv test 3 januar, en uke etter at svigefar gikk bort av kreft. Denne graviditeten ble for oss ekstra spesiell. Første gang jeg ble gravid var det et resultat av pergo, og dette medikamentet medfører automatisk en litt større risiko for abort. Andre gangen ble jeg gravid uten å ha hatt en menstruasjon etter SA i juli. Legen mente derfor at slimhinnene var dårlige osv, og at dette derfor resulterte i en MA. Det ble satt i gang en utredning, kromosonprøver ble tatt av oss begge, + en rekke andre blodprøver av meg. For å sikre oss at dette skulle gå bra ble jeg satt på klexane og albyl e (blodfortynnende) som skulle taes hver dag. Og Pregnyl injeksjon en gang i uken. Ble fulgt opp med Ul hver 7 dag og det så ut til å utvikle seg bra. I dag var det 10 dager siden sist ul, og vi forventet i dag å finne tegn til et fosteranlegg og forhåpentligvis hjerteaktivitet. Alt vi så var en stor og fin fostersekk, og plommesekken, men ikke noe mer. Så i morgen skal jeg inn på sykehuset for en ny vurdering der, og er de enig med min gynekolog så blir det utskrapning eller piller på meg for å hjelpe kroppen med å avbryte det de mener er nok en MA. Så her sitter jeg da. Skal på jobb i kveld, og kjenner jeg er redd for at jeg skal få magekramper mens jeg er på vakt. Kjenner jeg er helt matt, oppgitt, sinna og lei. Har ikke felt en tåre så langt, tror jeg rett og slett har gitt opp, har resignert. Neste skritt blir vidre utredning på rikshospitalet..... noe jeg ikke er motivert for i skrivende stund. Men må man så må man, og mannen min ønsker å finne ut hvor skoen trykker. Ser ut til at utviklingen stopper rundt uke 6-7 hver gang. Men for min del så er drømmen om en familie med barn knust, for dette orker jeg ikke stort mer !!!!
Septembergutt+oktoberbaby Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Huff, så utrolig leit å høre! :-( Men ikke gi opp! En vennninne mistet fem ganger i uke 6-7, men nå har hun to aldeles nydelige barn! Men skjønner godt at det tar på... :-( Tenker på deg!
Tezz78 Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Vet ikke helt hva jeg skal si, men syns dette var utrolig trist.... Kan du ikke i det minste få en sykemeld fra legen din? Ønsker deg masse lykke til iallefall...... Klem
Ella <3skatten min<3 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2010 Ringte jobben på tirsdag og sa ifra at jeg ikke kom på jobb den dagen, og ut uken. Var godt å få være hjemme. Vasket huset fra topp til tå, gikk lang tur med bikkja og lagde deilig middag til meg og min kjære. Det hjelper å holde seg sysselsatt har jeg funnet ut, orker ikke sitte å stirre i veggen og synes synd på meg selv. Var på sykehuset i dag, hadde samme lege som tok utskrapningen ved sist MA. Hun er veldig hyggelig, dyktig og forståelsesfull. Hun kunne bekrefte det gynekologen fant på mandag, tom fostersekk. Så vi ble enige om at jeg skal prøve cytotec tabletter hjemme. Satte inn 4 tabletter i skjeden ved 15 tiden, og nå har jeg begynt å blø. Kommer masse mørkt blod og klumper, og det skal jo være et godt tegn. Har ikke noe nevneverdige smerter, så smertestillende har jeg ikke behov for. Skal bli godt å få det overstått, og håper bare ikke at helgen blir ødelagt. Hadde vært godt å kunne slappe av litt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå