Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på straks 4 mnd har egentlig grått siden han ble født. vi har gått til kiropraktor ca 9 ganger hvor hun mener at han er stiv i nakken og har behandlet han for det. Det har vært bra i enkelte perioder, men nå de siste ukene har det vært helt forferdelig. han spenner seg opp i bro og hylskriker. Han promper en del og bæsjer ca en gang i uken. Jeg har prøvd å kutte ut alle mulige matvarer så jeg tror ikke det er det. Har prøvd ammete uten voldsomt effekt og minifom har en viss effekt. Jeg var til kiropraktor igår og hun sa det var stivhet i nakken, men han ble ikke noe bedre. Jeg føler problemet ligger i magen hans..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvd manuellterapeut eller osteopat istedet for kiropraktor- de er ofte mer spesialiserte på dette med nakke/ mageproblemer hos spedbarn. (en teori går på at nerver i klem i nakken gir magevondt hos den lille). Se f.eks her:

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Skrevet

Huff det høres helt forferdelig ut :( Har du prøvd å kutte ut alt av melkeprodukter også?

Skrevet

Har du fått undersøk om han har KISS/KIDD?

Om det er kolikk han har så hjelper det for noen med litt sukkervann.

Skrevet

Vi prøvde også kiropraktor (tror det var 6 behandlinger). Dette hjalp noe, men han ble ikke helt bra. Forrige onsdag var vi til osteopat, og jeg er helt overbevist om at han er blitt bedre. Sover mer, gråter mindre og bæsjer en gang i døgnet (før gikk det opptil 1 uke). Anbefales! Lykke til :-)

Skrevet

har prøvd uten melkeprodukter ja. Var hos helsesøster idag og da ble vi enig om at vi kunne prøve fysioterapeut siden de hadde det der. håper at det også kan hjelpe. Hvis ikke vil jeg gå videre til manuellterapeut eller osteopat

Skrevet

Hei. Vår lille på straks på 4 mnd hatet bla å ligge på magen. Spenner seg i en bue bakover. Når han gråter så går han i en bue bakover osv.

Fysio på hs mente han var litt skjev i muskulaturen i nakke/rygg, fikk noen øvelser av henne, samtidig sende hun oss til manuellterapaut. var der mandag, og han fant en liten låsning i nakken som han løste opp.

Samtidig er han som sagt mye sterkere bak enn foran, slik at han får sånn overspennning i rygg/nakke. Nå skal vå bære han kun horisontalt i 14 dager, så tilbake for å sjekke, og da evt begynne med øvelser. Alltid når vi løfter han opp, eller legger han ned skal dette skje sidelengs, noe vi ikke har tenkt på, men er visst det som er riktig. Vi har liksom løftet han rett opp, med en hånd bak nakken, og en under rumpa liksom.

han fortalte at store barn ofte blir mer plaget med slikt enn mindre babyer, fordi de har mer å dra på, men ikke sterkere muskulatur. Å lille er er 8 kg, så han er en plugg ;)

Skrevet

sikker på at han ikke har melkeallergi da? en bekjent av meg kuttet ut amming og gav mme uten melk og problemet ble løst - de hadde også brukt mye tid hos kiropraktor og annen behandling...

Skrevet

septbaby09: ja, vår gutt er også nærmere 8 kg. midgard: har tenkt tanken, men da burde han vært hysterisk hver gang han får mat og det er han ikke. Samtidig så er han bedre når han får minifom så jeg tror ikke det er det, men skal ikke si det sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...