lille2 Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Jeg skal til legen om et par uker og da skal jeg jo velge fødested, og jeg er litt usikker på hva jeg skal velge. Vuderere Ullevål. Noen som vil anbefale det og har gode erfaringer derfra?
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Jeg ble tatt godt vare på under og rett etter fødsel. MEN syntes ikke de skulle sendt meg hjem som førstegangsfødende, 21 år, uten ammingen igang. Jeg visste ingenting, ingen fortalte meg hvordan ungen skulle suge på puppen selv om alle la henne til. Min mor, minse søstre og jeg...ingen av oss har fått melk, ikke mer enn noen dråper. Men ingen ville høre på meg, for alle har melk. Så jeg var på sykehuset 5 dager, min datter gråt 4 av de av sult. Da lurte de på hvordan jeg skulle klare å ta meg av ungen min, siden jeg ikke klarte å roe henne ned. Dette er noe som var veldig trist og tungt for meg, og denne gangen skal jeg kreve mitt!!
millimams Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har hørt mye positivt om ullevål av mine venninner som har født der. Skal selv føde der om fem uker:) En av fordelene med Ullevål er hotellet der du kan ha med din samboer hele tiden tiden.
*Lille Persille" Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Jeg fødte på Ullevål sist og var veldig fornøyd men hvis du skal få plass der må du søke tidlig. Jeg anbefaler deg å sende mail til dem og søke om fødeplass selv, du trenger ikke vente på legetimen for å søke. (På nettsidene deres står det at de ikke vil ha elektroniske søknader (mail) men jeg har sendt mail og fått plass likevel. Sist gang ventet jeg på fastlegen min og holdt på å ikke få plass.
lin76 Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Eg fødte på Ullevål oktober 2008, og var kjempefornøgd. Dei var travle, for det var mange fødslar på gong på likt, men eg følte dei hadde god tid til å ta seg av meg likevel. Hadde to jordmødre, før og etter vaktskifte, og syns begge var flinke å forklara og informera. Det aller beste var å bu på barselshotellet etterpå saman med mann og baby! Kjempefint! Dvs, ikkje spesielt moderne eller styla rom, men veldig praktisk og greit, og god mat i kantina fire gonger om dagen. Har søkt meg dit igjen, gler meg!
lin76 Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Eg fødte på Ullevål oktober 2008, og var kjempefornøgd. Dei var travle, for det var mange fødslar på gong på likt, men eg følte dei hadde god tid til å ta seg av meg likevel. Hadde to jordmødre, før og etter vaktskifte, og syns begge var flinke å forklara og informera. Det aller beste var å bu på barselshotellet etterpå saman med mann og baby! Kjempefint! Dvs, ikkje spesielt moderne eller styla rom, men veldig praktisk og greit, og god mat i kantina fire gonger om dagen. Har søkt meg dit igjen, gler meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå