Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har hørt det er normalt å bæsje på seg da man føder... er dette noe som skjer alle? Synes det høres småmotbydelig ut rett og slett. Blir man ikke tømt før fødselen? Eller hvordan foregår dette?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Det er helt normalt å bæsje på seg De fleste blir tømt, men det er kanskje ikke alltid tid eller alle som ønsker det. Og selv om man blir tømt så er det ikke alltid at alt kommer ut. Så ja, det er helt normalt å bæsje litt
thea - M har gull i gulping Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Noen bæsjer, andre ikke. Når du kommer inn på sykehuset blir du sjekket av jordmoren. Samtidig kjenner hun etter om det mye avføring der eller ikke. Er det mye, får du klyster. Men du kan få det uansett om du ønsker. Jeg fikk ikke klyster, men jeg hadde så mye press pga riene at jeg fikk ut så og si alt da jeg var på do. Dumme meg som trodde at riene var løs mage:P Hahah
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Ja det er normalt. Man presser jo med de samme musklene, og har man da litt i tarmen så kommer det ut. Men tro meg, du bryr deg ikke om det om det skjer! Du har mer enn nok med å konsentrere deg om å føde... Man driter i det bokstavelig talt..hehe Og jordmødrene tørker det fort vekk, de er så vant til det. Stakkars meg, jeg dret på gulvet til og med(måtte stå å presse litt en stund).... Tenker jo litt på det i ettertid, men tenker at jeg adlri skal se de folka der igjen så jeg bryr meg ikke..... Det er normalt.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Ja det er normalt. Man presser jo med de samme musklene, og har man da litt i tarmen så kommer det ut. Men tro meg, du bryr deg ikke om det om det skjer! Du har mer enn nok med å konsentrere deg om å føde... Man driter i det bokstavelig talt..hehe Og jordmødrene tørker det fort vekk, de er så vant til det. Stakkars meg, jeg dret på gulvet til og med(måtte stå å presse litt en stund).... Tenker jo litt på det i ettertid, men tenker at jeg adlri skal se de folka der igjen så jeg bryr meg ikke..... Det er normalt.
sjøsamen Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Jeg fikk tilbud om klyx, men ville ikke ha det... tanken på å skulle slite med magesmerter (som man gjerne får av klyx) i tillegg til rier fristet ikke. Men jeg hadde tømt meg rimelig greit i løpet av natta. Ja når du står der og presser så er det jo som om du skal drite på deg hvert øyeblikk... og du klarer ikke holde igjen om det er noe langt nede i tarmen. Det kom litt når jeg fødte, men jordmora tørket det diskret vekk. Og jeg må ærlig innrømme at jeg ga ganske f i det der ig da, det viktigste for meg var å få ut ungen
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Hehehe, morsomt Da veit jeg når jeg får rier, er bare å kjenne om jeg må skikkelig på do med andre ord, hehehe Jeg vil helst ha klyster, synes ikke tanken om å ligge å trykke ut både et barn og bæsj samtidig er noe særlig gitt.. Hi
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Det kommer an på - har du vært på do og bommelommet før fødsel er det ikke så stor sjangs, men du kan sette klyster på deg selv eller få på sykehuset når du kommer inn. Dersom det kommer bæsj når du føder, så er du hverken den første eller siste, det er meget vanlig - og der og da bryr du deg ikke fillern om det, for det er en baby som er på vei ut og så mye som skjer - så sant alt er bra med baby får du den lagt opp på magen (til brystet), mens jordmor venter på morkake, gir deg en sprøyte med k-vitamin, klipper navlestreng, sjekker for rifter og evt syr deg sammen.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 Tenk om man får skikkelig sprutbæsj da man ligger å presser, så jordmora blir full av små vakre brune flekker i ansiktet og på klærne? Ler
thea - M har gull i gulping Skrevet 2. februar 2010 #10 Skrevet 2. februar 2010 Haha, med lyder og hele pakka.. Nei herregud. Da hadde jeg seriøst bare tatt med meg barnet og gått derfra med en gang!! Heldigvis er det som oftest veldig diskret driting på gang da. Men jeg kjenner en som stod og fødte og pressa veldig og plutselig lå det en kladd med bæsj på gulvet. Som hun og alle andre lett så
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #11 Skrevet 2. februar 2010 Ganske normalt ja. Mine rier kom så tett, hadde ikke tid å tømme meg da. Det er ikke noe du tenker på der og da, trust me
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #12 Skrevet 2. februar 2010 Det er vel en ting som mange bekymrer seg for på forhånd, men som ikke er så nøye når du står midt oppe i det. Fikk klyster selv, men etter det gikk det mange mange timer, så det kom litt ja. Men det er jo ikke samtidig - kommer det noe så kommet det på første trykk, go ikke så mange som trykker ut barnet på ett trykk!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #13 Skrevet 2. februar 2010 Blæh! Jeg skal faste neste svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #14 Skrevet 2. februar 2010 det er normalt, husker jeg grudde meg sånn til dette når jeg skulle føde, men bæsjet ikke på meg heldigvis! fikk klyster først å da, men syns ikke det hjalp sånn veldig! husker jeg så unger fødsel "nå driter jeg serriøst på meg" men jordmor sa at det gjør du ikke.. hehe.. men har jeg gjort det så tror jeg faktisk jeg har jidd faen, hadde liksom nok å tenke på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå