Gå til innhold

Keisersnitt samtale - Når?

Anbefalte innlegg

Til dere som har hatt keisersnittsamtale på sykehuset, når hadde dere dette? Min jordmor har sendt henvisning til sykehuset mitt ang keisersnitt, og jeg har nå mottatt et brev som bare sier at jeg har rett på hjelp innen 25.mai, og at jeg vil motta brev fra de med dato så snart de har en time til meg. Jeg har termin 12.juni, så denne fristen er altså bare 3 uker før... Lurer derfor på når det er vanlig å ha denne samtalen. Skjønner jo at det sikkert er mye å gjøre for de, men jeg kunne godt tenkt meg å få en avklaring på dette så kjapt som mulig slik at jeg kan begynne å glede meg over dette svangerskapet. Er nå 22 uker, og skal føde på A-hus.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141375363-keisersnitt-samtale-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, det var veldig rart... Jeg ringte nemlig også selv først, fikk beskjed om at dette var rutinen da jeg var på ordinær ultralyd. Men da jeg ringte fikk jeg beskjed om at da måtte jeg ha misforstått, jeg måtte henvises. Og nå er jeg altså henvist, men ingen time allikevel. Skulle gjerne fått dette ut av verden for å være helt ærlig.. Hmm, ikke rart man blir litt forvirra og usikker. Det burde jo være likt for alle... Tror jeg skal får gubben til å ringe å mase litt jeg... Det funker jo ikke å bare "stille seg i kø" virker det som...

Jaja, lykke til på samtalen til fredag da:-)

Jeg hører til på Ringerike sykehus, og jeg sa på 18-ukers kontrollen at jeg ville ha samtalen snarest mulig (slik at jeg kunne få en avklaring og begynne å glede meg). Jeg fikk timen 3 uker etter, og nok en samtale med gyn, så ble det innvilget når jeg var ca 24 uker på veg. Jeg hadde leste en massse om temaet + vanlig fødsel og la ut for jordmor. Hun gadd ikke å si så mye ettersom jeg selv kunne så mye og tydelig hadde bestemt meg for å ikke føde vaginalt... Håper du kontakter sykehuset og meddeler din bekymring og si at du vil ha samtalen NÅ. Det ordner seg nok, lykke til!

Jeg ble henvist av jordmor i uke 23, og det tok lang tid før jeg fikk brev i posten fra Ahus om konsultasjon senest innen 7.2.

( har termin i slutten av mars )

Var der i går, og fikk innvilget KS :-) Tror det er vanlig at de venter så lenge som mulig slik at de "slipper" å ta deg inn til flere kontroller før selve KS dagen enn nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...