Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe jeg ville kalt barnet mitt.... Men så er det jo ikke sikkert du ville brukt "mine" navn heller...;)

Det "klinger" liksom ikke.... Ingen liv i det... Høres deprimerende ut når man sier det høyt.... (Som sagt- min mening...)

Setter det i same kategori som Inghild, dvs eit av dei meir sjeldne men usannsynleg vakre namna som endar med -hild.

Marhild høyres veldig fint ut spør du meg!

Solhild er og eit fint og sjeldant -hild namn :)

(Magnhild, Ragnhild, Åshild og Gunhild er meir kjedelige -hild namn)

:)

Annonse

Tusen takk for alle innspill!!! :-) Bruker vi det vil det bli uttalt Mar-ill. Prøver å finne et "ikke-oppbrukt" navn, som begynner på Ma... Oppkalling etter Martin, Marie, Magnar, Mariann - fire generasjoner på gården, så jeg synes 5. generasjon skal følge tradisjonen også. Men vi får se, bestemmer meg ikke før jeg har blitt litt kjent med knøttet uansett :-)

Blir det gutt blir det ganske sikkert Marjus. 9 dager til termin, venter i spenning!

Mabel har jeg ikke hørt før, likte det godt. Lurer på om jeg synes det ikke høres helt norsk ut, hvor stammer det fra? (kan forresten se på navneguiden selv etterpå..) Navnet må passe sammen med Tyri, som er veeeldig norsk, norrønt.

Takk for tipset, og lykke til :-)

Annonse

Liker både Marhild og Maril. Marhild ser jo veldig norsk ut på papiret, noe ikke Maril gjør, selvom det får samme uttalelse.

Skrivemåten Mabelle mener jeg ganske bestemt at er fransk, uttales da Mabell.

Mabel (uttales dette Maybel?) blir vel mer amerikansk stil? Syns personlig Mabel - rett frem uttalselse, høres bedre ut, men ville i så tilfelle skrevet Mabell. Kommer ann på om man vil ha trykk på Mábel eller Mabéll.

Håper det ble noe foreståelig ut av dette, forsøkte å holde tungen beint i munnen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...