Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag merket jeg at jenta mi på 12 dager har kuler i brystene sine. Kulen i det høyre bryst er litt større enn det i venstre. Er det normalt at de har disse kulene?? Har faktisk ikke lagt merke til de før nå og vet ikke om de har alltid vært der, men tror ikke det. De kjennes veldig godt.

Sitter her og er vettskremt for å si det rett ut. Lurer på om jeg bør ringe noen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har fått høre at det er ganske vanlig at nyfødte kan ha kuler i brystene sine. Så tror ikke det er noe du burde bekymre deg for.

Men jeg vet også hvor fort man blir bekymret for sine små, så hvis du føler deg bedre ved å spørre noen, gjør det. Ta en telefon til barselavdelingen hvor du lå, og spør en barnepleier der. De har jo åpent døgnet rundt. Eller hvis du vil vente, så hør med helsestasjonen din i morgen.

Fant en link på det nå, men det gjelder jo et litt eldre barn:

http://www.babyverden.no/Sporsmal-Svar/Helsesoster-Ebba/Er-noe-galt/KUL-I-BRYSTET/

Lykke til med den lille:)

Skrevet

Tror ikke det er så uvanlig. Det skyldes at hun fortsatt har hormoner etter svangerskapet.

Skrevet

ja jeg skal ta meg en tur til helsestasjonen å spørre. Kjenner at jeg er VELDIG engstelig for at noe skal være galt med henne. Har gått og ventet i 9 mnd på at noe skal være galt. Synes det er for godt til å være sant at hun er 100 % frisk.

Skrevet

DEN følelsen kjenner vi vel alle... :-) Mener å ha lest at jentebabyer kan få slikt pga at de er blitt "foret" med hormoner fra mor i svangerskapet. Uansett er det mest betryggende å spørre noen som kan dette. Lykke til! Og oppdater oss gjerne når du har snakket med noen.

Skrevet

DEN følelsen kjenner vi vel alle... :-) Mener å ha lest at jentebabyer kan få slikt pga at de er blitt "foret" med hormoner fra mor i svangerskapet. Uansett er det mest betryggende å spørre noen som kan dette. Lykke til! Og oppdater oss gjerne når du har snakket med noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...