Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på mat i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta gjerne med antall medlemmer i husstanden og alder.

Og om dere kjøper mye sånn billig produkter, som first price osv.

Jeg er ikke sikker på hvor mye vi bruker, men har tenkt å prøve å holde oss til 1500 kroner.

Vi er fem stykker, to skolebarn og en på ett år.

Jeg kjøper skjelden eller aldri billig produkter som first price, fordi jeg liker at ting er hva de virklig er. Sånn som at revetost er OST og ikke noe annet tull.

Er spent på om 1500 holder for oss, hvordan funker det for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En stund siden jeg regnet over nå, men vi bruker nok mellom 8.000,- og 10.000,- i mnd.

Da har vi en storspisende gutt på 8,5 år (har forbrenning som en hest), en 6 åring, en 2 åring og en 1 åring i kosten. Begge de to minste bruker bleier. Kjøper sjelden eller aldri billigmerkene.

Skrevet

4 i familien: 2 voksne, jente 8 år, jente 1 år. (og en hund som også må ha ny sekk med fòr hver 6. uke)

Jeg kan fint holde meg under 1500 kr i uken, og det er også husholdsprodukter inkludert (toalettpapir, Jiff, osv). Kjøper blanding av billige produkter og merkeprodukter, men handler helst IKKE på dyre butikker. Mest Rema 1000 og litt Kiwi.

Skrevet

Har ikke regnet helt på det, men handler for flere dager ad gangen.

Tror nok vi bruker 3000- 5000 kr i uka på mat

Vi er tre stk

Skrevet

Hva i helvete er det dere spiser i løpet av ei uke da? Russisk kaviar og moët&chandon? Hval som er fanget og slaktet av halvblinde inuitter fra nordvestlige Grønland?

Skrevet

Ligger på 1000- 1200 i uka, og det er inkl. husholdningsartikler. Vi er 1 voksen og to barn, og det varierer om vi kjøper billigprodukter eller ikke. Kommer helt ann på hvilken butikk jeg er på. Lager som regel mat fra bunn av.

Skrevet

til meg, baby og hund: 1000-1500 i uka

Skrevet

Nei, men vi spiser god og sunn mat,

Handler for 1000-1500 kr til hver helg.

Spiser ute en dag i uka ca

Ellers handler vi to ganger i uka..

Skrevet

Vi bruker 4000-7000 pr uke og spiser ikke hval, men sunn og variert mat som man lager fra bunn koster. Ferskpresset juice, frukt og grønnsaker går det også mye av. Vi har 2 barn som nesten liker alt, og det skyldes at de får prøve mye forskjellig mat. Lager en fiskepudding, kjøttkaker, tomatsuppe og taco blir det veldig snevert i matveien...

Skrevet

Man får mye god mat for 7000 kroner. Myyye. Dere må da kaste vanvittig mye mat? Evt spise mesteparten ute?

Vi er 1 voksen og 1 barn og bruker kanskje 1200 kr i uka i gjennomsnitt, og vi spiser god og sunn mat.

Skrevet

Haha, nå trilla jeg nesten ut av sofaen her... Takk for det!

Halvblinde inuitter:)

Får håper vedkommende mente 3-5000 i *måneden*...

Skrevet

vi er 2 stk bruker ca 600 til mat i uka.

Skrevet

Ligger vel et sted mellom 1500-1800 kr per uke! Handler akkurat det vi vil, men mer eller mindre aldri ferdigmat. Lager nesten all mat fra grunnen av. Er så heldig å få kjöpe en halv okse en gang i året (billig), så karbonadedeig og steker, grytekjött og entrecote mm trenger vi ikke å handle for det har vi alltid i fryseren.

Skrevet

HI her.

Det er litt det samme jeg opplever, dersom man ønsker å leve sundt, så koster det!

Og her i huset går det mye frukt og grønt, og liker å kjøpe ferske råvarer og lage ordentlig mat.

Så det spørs om jeg må heve summen litt :-)

Skrevet

ca 1000 - 1500 kr per uke, ikke mer iallefall.

Er 3 voksne og 3 barn

Skrevet

Glemte å si at vi er 4 stk i familien, to barn og to voksne :-) Anonym 17.09

Skrevet

Nei, vi spiser sjeldent ute, og tar ikke det med i beregningen. Vi har ofte gjester i helgene (har ikke regnet med event. vin), og liker å lage 3 retters middager da. I ukedagene lager vi også mye god og sunn mat. Inkl. i 4000-7000 ligger også husholdningsartikler... Kan ikke skjønne at det er så fryktelig mye...Vi er forresten slanke /tynne hele gjengen :-)!

Skrevet

Vi bruker 1500 kr pr uke...(",) Det inkl. alt av husholdningsartikler + mat...(",) Vi er 4 stk. To babyer, mannen min og jeg...(",)

Skrevet

hei.

to voksene å en hund vi da.. Men ligger vel på en tusen lapp i uka.. ca.. Men vi spiser veldig mye frukt å grønnsaker.. å rene kjøttprodukter, så det blir ikke så ye billig handling. :P kan fint klare oss på 600 vis vi må :)

i de tusen tar jeg da med alt av mat å husholdning( dopapir,såper,shampo ol.) å drikke. (øl,vin ol)

Skrevet

tipper mellom 1200-2000 kr. handler skikkelig en gang i mellom og da fyller jeg opp fryserene. men jeg synes alt som er sundt og godt er fyrktelig dyrt. kjøper sjelden fersk fisk for synes det er dyrt.skulle gjerne spist mer kyllingfilet ol.vi har tilgang på å handle billig kjøttvarer på gilde så kjøper alt kjøtt og pålegg til en tredjedel av prisen.men jeg tenker over hva jeg kjøper og kaster aldri en eneste ting. kanskje bare noe gammlet brød. det at jeg ikke kaster mat kommer ikke av at jeg er gjerrig og tenker økonomisk,men synes det er fælt å kaste mat generelt.

Skrevet

Vi er 2 voksne og en gutt på 4. Inklusive husholdning som dopapir og vaskepulver bruker vil ca 8.000 på mat. Kjøper aldri kneippbrød og annen drit, det meste fra bunnen av. Ingen av oss er glad i servelat o.l. som pålegg, så vi bruker veldig mye som kokt skinke eller kyllingfilet.

Syns det er synd at kiloprisen for mange grønnsaker er høyere enn for kjøtt.

Skrevet

Mellom 1500 og 2000 kr i uka.

Vi er 2 voksen og en på 4 år og en på 2 år.

Skrevet

1000 kroner dagen på mat? Hver eneste dag? Prioriterer også god mat, men klarer ikke komme opp i noe i nærheten av det.

Skrevet

1000 kroner dagen på mat? Hver eneste dag? Prioriterer også god mat, men klarer ikke komme opp i noe i nærheten av det.

Skrevet

Rundt 5000,- i uka. Vi er 2 voksne, 5 barn 16, 12, 6, 5 og 1,5 år.

Handler både billig og passe dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...