Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Jeg skulle ikke hatt mensen før om 1 uke og i går bgynte jeg og blø kjempemasse så det rant igjennom alt og nedover beinene mine. Dette skjedde flere ganger i løpet av dagen og jeg var kvalm med magesmerter hele dagen. Høres det ut som en spontanabort? Jeg er veldig usikker selv og vet ikke hva man skal gjøre i slike situasjoner. Lege? Eller bare vente til det gir seg? Jeg vet ikke.
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Kan vaere det ja, i hvert fall hvis du har grunn til aa tro du er gravid. Hvis du har veldig vondt eller du bloer veldig mye eller det tar lang tid foer det gir seg boer du kontakte lege tror jeg, men vanligvis er en spontanabort saa tidlig ikke noe problem for kroppen aa rydde opp i.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Hvis du har regelmessig mens så er det jo litt rart at du fikk mensen så tidlig. Har du regelmessig mens og var gravid skulle du blitt befruktet for ca en uke siden og egget ville jo knapt være festet. Er du usikker er det nok lurt å starte med å ringe legen, ellers så ordner jo kroppen opp i dette selv... Lykke til
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Takk for svar:) Det har gitt seg ganske mye i dag igjen, så da håper jeg at kroppen rydder opp av seg selv da. Jeg vet det kanskje høres teit ut å spørre men burde man ta en graviditets test for å se om man kanskje har vært/er gravid lenger enn man trodde selv? sånn med en clearblue digitaltest som viser uker? Tenkte hvis man fortsatt er gravid og dette bare var en blødning( en stor en) eller er dette helt klart en spontantabort? legen min er ikke den mest forståelsesfulle å snakke med så spør heller her i første omgang.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Takk for svar:) Det har gitt seg ganske mye i dag igjen, så da håper jeg at kroppen rydder opp av seg selv da. Jeg vet det kanskje høres teit ut å spørre men burde man ta en graviditets test for å se om man kanskje har vært/er gravid lenger enn man trodde selv? sånn med en clearblue digitaltest som viser uker? Tenkte hvis man fortsatt er gravid og dette bare var en blødning( en stor en) eller er dette helt klart en spontantabort? legen min er ikke den mest forståelsesfulle å snakke med så spør heller her i første omgang.
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Altsaa, jeg bloedde jo som om jeg hadde vanlig mensen da jeg gikk med vesla og hadde vel vaert 4 mnd paa vei foer jeg hadde oppdaget det hadde det ikke vaert for kvalmen liksom. Saa hvis du har grunn til aa tro du er gravid er det ikke dumt med en test
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #7 Skrevet 1. februar 2010 Ok tusen takk for svar:) Setter veldig pris på det:)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Jeg opplevde noe sånn for noen år siden. Jeg gjorde ingenting med det, trodde bare mensen var uregelmessig, og det gikk seg til uten noe tull. Etterpå har jeg tenkt at det kan ha vært en spontanabort, det blødde mye mer enn normalt. Hadde passet dårlig å bli gravid da, så det var vel like bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå