Gå til innhold

Noen som vil gi meg svar? Veldig usikker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ikke hatt mensen før om 1 uke og i går bgynte jeg og blø kjempemasse så det rant igjennom alt og nedover beinene mine. Dette skjedde flere ganger i løpet av dagen og jeg var kvalm med magesmerter hele dagen.

Høres det ut som en spontanabort?

Jeg er veldig usikker selv og vet ikke hva man skal gjøre i slike situasjoner. Lege? Eller bare vente til det gir seg? Jeg vet ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vaere det ja, i hvert fall hvis du har grunn til aa tro du er gravid. Hvis du har veldig vondt eller du bloer veldig mye eller det tar lang tid foer det gir seg boer du kontakte lege tror jeg, men vanligvis er en spontanabort saa tidlig ikke noe problem for kroppen aa rydde opp i.

Skrevet

Hvis du har regelmessig mens så er det jo litt rart at du fikk mensen så tidlig.

Har du regelmessig mens og var gravid skulle du blitt befruktet for ca en uke siden og egget ville jo knapt være festet.

Er du usikker er det nok lurt å starte med å ringe legen, ellers så ordner jo kroppen opp i dette selv...

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar:)

Det har gitt seg ganske mye i dag igjen, så da håper jeg at kroppen rydder opp av seg selv da. Jeg vet det kanskje høres teit ut å spørre men burde man ta en graviditets test for å se om man kanskje har vært/er gravid lenger enn man trodde selv? sånn med en clearblue digitaltest som viser uker? Tenkte hvis man fortsatt er gravid og dette bare var en blødning( en stor en)

eller er dette helt klart en spontantabort?

legen min er ikke den mest forståelsesfulle å snakke med så spør heller her i første omgang.:)

Skrevet

Takk for svar:)

Det har gitt seg ganske mye i dag igjen, så da håper jeg at kroppen rydder opp av seg selv da. Jeg vet det kanskje høres teit ut å spørre men burde man ta en graviditets test for å se om man kanskje har vært/er gravid lenger enn man trodde selv? sånn med en clearblue digitaltest som viser uker? Tenkte hvis man fortsatt er gravid og dette bare var en blødning( en stor en)

eller er dette helt klart en spontantabort?

legen min er ikke den mest forståelsesfulle å snakke med så spør heller her i første omgang.:)

Skrevet

Altsaa, jeg bloedde jo som om jeg hadde vanlig mensen da jeg gikk med vesla og hadde vel vaert 4 mnd paa vei foer jeg hadde oppdaget det hadde det ikke vaert for kvalmen liksom. Saa hvis du har grunn til aa tro du er gravid er det ikke dumt med en test :)

Skrevet

Ok tusen takk for svar:) Setter veldig pris på det:)

Skrevet

Jeg opplevde noe sånn for noen år siden. Jeg gjorde ingenting med det, trodde bare mensen var uregelmessig, og det gikk seg til uten noe tull. Etterpå har jeg tenkt at det kan ha vært en spontanabort, det blødde mye mer enn normalt. Hadde passet dårlig å bli gravid da, så det var vel like bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...