mer enn bare mor Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Når spiser dere middag, og hva gjør dere med babyen/barna? Vi spiser som regel middag i 6-7 tiden, og så får lillemann grøten sin etterpå, evt spiser vi middag i 7-7.30 tiden, etter lillemann er lagt. Men nå er han 6 mnd, så vil jo etterhvert at vi skal ha et felles måltid i løpet av dagen. Så kanskje vi må tilpasse middagen vår når lillemann får kveldsgrøten sin....Men da blir det jo middagslaging samtidig som lillemann skal stelles (og bades innimellom).. Hm, da blir det mye gratinert mat skjønner jeg.... og hvordan har dere løst det når ungen har begynt i barnehagen? litt rotete forklart kanskje...
neekap Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 ja, nå vet jeg jo ikke hvor sent dere jobber.. Men jeg og snuppa på 20 mnd er hjemme fra jobb og barnehage ca kvart på fem. Da spiser vi ca kvart over fem - halv seks.. Planlegging er viktig ) Hun legger seg kl. 19, så da spiser hun ikke mer før det er natta.. Kanskje en yoghurt om hun ønsker )
Mor&barn Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Vi spiser som regel middag mellom 17.30 og 18.30. Da er det middag på alle mann og etter det er det kveldsstell og rett i seng
lu266 Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Vi kommer hjem fra barnehagehenting omtrent kl 1630. Lager middag i hurten og sturten, og spiser ca kl 17 (og som noen andre sa: planlegging er viktig, så alt som kan gjøres kvelden i forveien er gjort kvelden er i forveien). Kveldsmat inntas ca 1830, og blir jo ikke så stor siden det er så kort siden middag.
wirre;o) Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Vi spiser middag mellom 18.30 og 19.00 en gang. Gjør med minste som vi gjorde med største- enn så lenge spiser han grøt i sekstiden og får litt flaske på rommet før han legges klokken 20.00. Når han blir større og når han blir å begynne i barnehage så spises det frukt/ yoghurt og skive i tretiden i barnehagen/hjemme og middag hjemme til "vanlig" tid. Deretter er det sengetid ;o) Altså ingen grøt til kvelds etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå