Gå til innhold

Hvor lang tid tar det fra et egg er befrukta til det fester seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og når begynner hormonene å gjøre seg gjeldene?

Da jeg skulle ha nr to, så visste jeg det en uke før mensen skulle komme. hvordan aner jeg ikke, men bare visste det liksom.

Fortsetter under...

Skrevet

Egget fester seg ca 1 uke etter befruktning. Hcg vil da begynne å stige, og kroppen vil nok raskt begynne å reagere på det. Men det er jo individuelt hvordan man reagerer på hormoner.

Jeg merket det i form av stikkinger i livmoren 9 dager etter eggløsning. Utover det hadde jeg ikke noe særlig med symptomer. Lett kvalme fra uke 7-8, samt ømme bryst, men det hadde jeg fra eggløsning i hver syklus, så det tok jeg ikke som noe tegn før jeg var passert ikm og de ble ømmere enn vanlig.

Skrevet

For å si det sånn nå da, hadde eggløsning i går, hadde ubeskytta sex, i dag er jeg utrolig øm og lemster på en måte i livmora(men det kan ha med at jeg spenner musklene så når jeg har eggløsning, har sabla vondt) så om en uke el no så kan jeg faktisk da merke det?

ikke at det er helt sikkert før en evt test el at mensen kommer, men du skjønner hva jeg mener....

HI

Skrevet

Du kan ikke merke noe i livmora i dag hvis du hadde eggløsning i går. Egget befinner seg nok fortsatt i egglederen. Om en 4-5 dager kommer det til livmoren.

Så det er nok andre grunner til at du kjenner noe i livmora. Jeg har smerter i hele mageregionen under el, og det helst hormonelt.

Skrevet

Hvis du nå leste innlegget mitt ordentlig, så så du at jeg mente selv at jeg var lemster fordi jeg hadde eggløsning i går, og fordi jeg spenner musklene så når jeg har vondt... Hehe.. mente ikke at jeg skulle kjenne at det var noe på gang nå :)

Bare lurte egentlig på når et befrukta egg fester seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...