Gå til innhold

Nr 1 tatt med vakuum, nr 2 ...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått flere barn, og førstemann ble tatt med vakuum. Måtte det vakuum til får å få ut nr 2 (3,4...) også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Første fødsel var en langdryg affære hvor han til slutt ble tatt med vakum. Nr 2 kom i en rasende fart av seg selv, var ikke mye som holdt igjen han oppi der nei :)

Skrevet

Neida, da hadde førstemann brøyta vei...auuuuu, så da kom nestemann så greit ut;)

Skrevet

Min første fødsel endte i vakuum, men det var fordi hjerterytmen dalte. Altså hastet det.

Andremann kom helt av seg selv. Gikk så greit, så.

Skrevet

Nr 1 lå veldig høyt opp, sank ikke ned i det hele tatt. Vannet gikk og fødselen gikk sin laaaaaaange vei, men ungen lå fremdeles langt oppe.

Til slutt sto det mellom sugekopp og keisersnitt, legen trodde han skulle komme høyt nok opp til å feste sugekoppen og det gjorde han, og dro han ned og ut..

Andre trengte vi ingen hjelpemidler for å få ut. Dvs, han satt fast i skulderen, men da var jo hodet allerede ute så ikke bruk for sugekopp ihvertfall.

Skrevet

Nr 1 - rier i 24 timer, måtte tas med vaacum etter pressing i over en time uten resultat. Grusom og smertefull opplevelse.

Nr. 2: rier i tre timer, ute etter 20. min. pressing :-) Blødde ingenting, måtte ikke sy et sting! (vannfødsel).

Skrevet

Jeg fikk en "advarsel" med nr 2 om at på neste ri måtte hun ut ellers.....hadde det blitt vakum igjen. Jeg var skitlei smerter etter en rask og voldomfødsel der vi ikke rakk smertlindring så moivasjonen for å få henne ut var på topp. Og ut kom hun - på neste ri :)

Skrevet

... kom helt av seg selv.

Første hadde navlestrengen rundt halsen og magen, så han satt bom fast, og måtte hentes fra langt oppi magen og ut. Andre var treg ned gjennom bekkenet, men det gikk helt fint og ingen inngrep var nødvendig :-)

Skrevet

Nei langt ifra. Nr to (på 4,5 kg) kom så fort at jordmor ikke rakk å få på seg hanskene engang. En lege som tok imot.

Skrevet

Nope, presset nr 2 ut så lett som bare det. 3-4 press. :o)

Skrevet

Vakuum ++ med nr 1. Nr. 2 kom på 3 press (4860g). Piece of cake...;)

Skrevet

Begge mine har blitt tatt med vakum, men pga to forskjellige årsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...