Gå til innhold

Noen som venter nr 2/fler som driver med hest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor lang tid det tok før dere var tilbake på hesteryggen etter fødsel, og om dere gjorde noen spesielle øvelser for å korte ned tiden.

Min situasjon:

Jeg red mye da jeg var liten, men balletten tok overhånd og jeg utdannet meg profesjonelt til danser. Jeg har mao tidligere vært i veldig god form (bl.a. trent mye mage- og bekkenmuskler). Pga. dårlig rygg sluttet jeg med dansingen og har senere tatt ny utdannelse. For 1 1/2 år siden begynte jeg å ri en gang i uken (har hatt noen uker/helgekurs også), men måtte ta pause i høst da jeg ble gravid pga ingen energi og sykemelding pga kvalme.

Jeg har termin i slutten av juni, og vil fortest mulig begynne å ri igjen etter det, da jeg hadde kommet så veldig godt i gang før jeg måtte slutte i høst.

Håper noen har noen tips! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kommer helt ann på form og vilje.

med førstemann var jeg på hesteryggen 6 dager etter hastesnitt. kun et par min i rolig skritt. så øka jeg gradvis deretter.

7 uker etter red jeg begge hestene som normalt

Skrevet

Jeg har termin nå i februar oghåper jeg kan begynne å ri igjen i mars/april. Skal da på kurs,hehe slik at jeg er litt i balanse før hesten min kommer hjem fra for rytter i september/oktober.

Men jeg kommer til å sjekke med gyn eller jm om hva de mener. Om jeg får godkjenning lissom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...