Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Om barnet deres begynte å studere sykepleie og endte opp som sykepleier?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Nei, men jeg er redd jeg blir skuffet om de blir musikkere, skuespillere, advokater, reklamefolk eller noe annet totalt unyttig.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Nei, ikke hvis barnet mitt virkelig ønsket det yrket og var fornøyd med yrkesvalget sitt.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Rar spørsmålstilling. Hva annet kan man ende opp som etter å ha studert sykepleie? Foruten helsesøster og jordmor.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Tror nok de fleste tenker at barna må få bestemme selv hva de vil bli. Men tror også at mange fordommer mot enkelte yrkesgrupper overføres til barna. Jeg håper virkelig ikke at de vil bli f.eks. advokat, men hvis de vil det får se selfølgelig full støtte!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #9 Skrevet 1. februar 2010 Selvfølgelig ville jeg ikke blitt skuffet! Det er jo en akademisk-vitenskapelig utdanning!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #11 Skrevet 1. februar 2010 Helt klart! Jeg håper barnet mitt skal gjøre som meg, leve på trygd. Heia NAV. Bare idioter og hester som jobber
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #12 Skrevet 1. februar 2010 hva er galt med sykepleiere? hilsen spl
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #14 Skrevet 1. februar 2010 Jeg tror de færreste foreldre ville blitt skuffet om barna/barnet deres valgte å ta høyere utdanning... Om mitt barn blir sykepleier den dagen utdannelse blir et tema, blir jeg stolt! Jeg er stolt av barnet mitt uansett! Det er en respektert og solid utdannelse som er beundret av mange. Jeg vil mitt barn det alle beste, også økonomisk. Det eneste aberet med den yrkesveien er vel lønnen...De er ikke akkurat overbetalt...Jeg håper det blir en forandring på det. 500 000 etter et par år i jobb skulle vært minimum.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #15 Skrevet 1. februar 2010 Er advokater unyttige? Det er kanskje det dummeste jeg har hørt hittil i dag..
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #16 Skrevet 1. februar 2010 For et kunnskapsnivå her. Dere ville blit skuffet hvis barna deres ble advokater?? Dummeste jeg har hørt. Mange advokater bistår feks voldtatte og mishandlede kvinner i å ikke bare få tatt gjerningspersonen, men også å gjenoppbygge livene sine etterpå. Advokater hjelper folk som har blitt urettmessig fratatt barn av barnevernet. Advokater hjelper folk som står under trussel om å bli hjemsendt til fødeland hvor de risikerer å bli banket opp/drept for å leve livene sine etter eget skjønn i stedet for andres forgodtbefinnende. Advokater hjelper arbeidere som har blitt skadde og kanskje uføre i sitt arbeide, til å få en erstatning slik at de likevel kan leve livene sine, om ikke som normalt, så i det minste så lite hjelpeløst som mulig. Makan til uvitenhet! Advokatyrket er MYE mer enn å forsvare kjeltringer og finne skattesmuttehull for bedrifter. Utrolig provoserende sagt...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #17 Skrevet 1. februar 2010 Hva i all verden er galt med å skulle bli advokat?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #18 Skrevet 1. februar 2010 Nei, men jeg håper de velger et yrke de trives i og som de kan bli gamle i. Å være sykepleier er et tungt yrke med mange belastningsskader. >Frisør likdan.. Jeg vil ikke legge for mange føringer men vil nok råde dem til å tenke fremtidsrettet med tanke på yrkesvalg..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #19 Skrevet 1. februar 2010 Jeg hadde ikke blitt skuffet, men forklart nøye om hva det innebærer å jobbe turnus(det er IKKE lett å ha 8-4 jobb om man vil gjøre noe som er spennende), lav lønn og at det er overflod av kvinnelig kollegaer. Jeg ville selv aldri valgt sykepleie igjen, et greit yrke, men ikke veldig barnevennelig og dårlig lønn. Det har også relativt lavt staus- ikke at det er fortjent, men sånn er det. Hvis ikke barna mine var 100 % sikkre hadde jeg prøvd å vise de alternative yrker.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #20 Skrevet 1. februar 2010 Helt enig! Advokater gjør faktisk andre ting enn å frikjenne forbrytere og hjelpe store selskaper snylte seg unna norske skattereregler (som er det mange forbinder med advokater). De fleste kommer borti situasjoner i løpet av livet hvor de trenger/burde konsultere en advokat for hjelp, så å si at advokater er unyttige er et utsagn som vitner om stor uvitenhet.. Synes forresten ikke noen av de yrkesgruppene som ble nevnt er unyttige. Hvordan skulle bedrifter klart seg uten reklame laget av profesjonelle folk? Hvor kjedelig hadde det ikke vært uten musikere og skuespillere? Nei, overhodet ikke enig i noe i det innlegget der..
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #21 Skrevet 1. februar 2010 He he, advokater tar over tusen kroner timen ... og blir derfor ofte sett paa som griske, det kan kanskje ha noe med saken aa gjoere Men ellers er jeg enig med deg Gytha Ogg, advokatyrket er utrolig viktig for samfunnet og slett ikke alle er griske pengeelskere, heldigvis!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #22 Skrevet 1. februar 2010 Hvorfor i alle dager skal man bli skuffet over det??? Er sykepleier selv, og er kjempestolt av det. Det er mamma og pappa også. Tullete spørsmål.....
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #23 Skrevet 1. februar 2010 Kanskje litt vanskelig å være nøytral når du er sykepleier selv? Jeg hadde nok blitt litt skuffet.
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #24 Skrevet 1. februar 2010 Eller litt lettere å vite hva man går til og dermed hva man skal svare om man er sykepleier selv...I motsetnig til en som sitter utenfor og tror det bare er lastebilsjåfører og kassadamer som gjør noe nyttig;p
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #25 Skrevet 1. februar 2010 og nei, jeg hadde blitt like skuffet, om ikke enda mer, om de hadde valgt å bli kassadame eller lastebilsjåfør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå