♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Jeg snakket med helsesøster i dag. Hun syns sønnen min drikker mye når han drikker 960ml. Har ikke mye å gå på da, når de helst ikke skal over literen. HUn anbefalte meg å prøve å bytte merke. Bruker HIPP nå, så skal tilbake til NAN for å se om den kanskje metter mer. Tenkte kanskje at dette kunne være et tips til deg også, kanskje det merket dere bruker nå ikke metter nok..... Lykke til:-)
abella Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Takk for tips Vinterbarnet. Jeg bruker også HIPP (tenkte økologisk kunne være bra for han...) Hadde også tenkt å spørre om helsesøster hadde noen anbefaling, men dette var jo et godt tips. Mulig HIPP ikke metter godt nok, sønnen min veier ikke særlig mye ift sin kurve. PS. Jeg har også mailet HIPP og spurt dem om det samme, men venter fortsatt på svar.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2010 Det hadde vært fint å få en tilbakemelding på mailen og om hvordan det går med med sønnen din hvis du velger å bytte merke.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har også lurt på dette ang Hipp. Synes ikke det virker som om den metter så bra. Vi begynte med NAN, men syntes han virket som han hadde en del vondt i magen. Gikk over til Småfolk som nesten var verre, for deretter å gå over til Collett, som ga mye gulp med skikkelig spylukt og har nå endt opp på Hipp... Hadde også blitt veldig glad om du ville delt et evt svar fra Hipp med oss:) Vurderer å gå tilbake til NAN igjen for å se om det metter bedre. Husker fra storebror at han spiste hver 4. time hele dagen, mens lillebror nå fort kan være sulten igjen etter 2 timer og da blir det fort litt vel mange flasker med melk i løpet av dagen og han virker som han får magevondt om kvelden...
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2010 Emil- og Sondremamma: Hvor gammel er sønnen din? Og hvor mye drikker han i løpet av et døgn? Vi var på vektkontroll i dag. Han legger heldigvis ikke på seg for mye. Vi prøvde NAN igjen i går, men da var han urolig på kvelden og mye våken i natt. Så i natt gikk vi tilbake til HIPP. Nan funket dårlig sist vi brukte det også. Hvis vi klarer å holde han på rundt 900ml i døgnet, så var det greit mente helsesøster. Han har behov for så mye mat, ettersom han ikke legger på seg for mye. Jeg skriver eksakt hvor mye han drikker for å se hvor mye det blir iløpet av et døgn.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Han er 8 uker torsdag og drikker fort 8-900ml pr døgn. Nå var han ganske liten da han ble født, så mulig han trenger såpass mye i starten. Hadde lagt veldig fint på seksukerskontrollen. Han er forresten mye roligere idag enn han har vært på lenge, så kanskje ting bedrer seg litt nå?? *Krysser fingre* Er ikke så lett dette her;)
Mor Løvehjerte Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Hei folkens! Har sett litt på denne tråden her, og har bare lyst å fortelle om vesla som er 1,5 år nå. Hun spiste også veldig mye i perioder (de første 2-3 månedene), før det stabiliserte seg mer eller mindre på 750-800 ml (noen ganger mer, andre ganger mindre). Helsesøster her forklarte at barn som får mme, også har økedøgn, og at man ikke skal bli overrasket over dette. Vi byttet også mellom Nan og Hipp, men merket ikke noen forskjell annet enn at hun gulpet mindre og hadde oftere avføring av Hippen. Da hun begynte med grøt og grønnsaker rundt 4 mnd., forandret inntaket av mme seg.
abella Skrevet 4. februar 2010 #8 Skrevet 4. februar 2010 Har forhørt meg med helsestasjonen. Her sier de at regelen om maks en liter i døgnet er gammel. En ekstra kontrollveiing viser at lillegutt veier akkurat det han bør gjøre. Helsesøster mener han antagelig har spist mye en periode for å 'ta igjen' siden han lå under kurven fra da jeg ammet han i begynnelsen. Hun sier at han skal få spise så mye (mellom 1 og 1,2 liter) og regner med at det vil stabilisere seg der. Han har spist så mye nå i ca 2 uker. Så vurderer vi det på nytt ved 3 mnd kontroll som er om 3 uker. PS Svar fra HIPP har ikke kommet enda. Skal legge det ut når det kommer.
IAdor Skrevet 4. februar 2010 #9 Skrevet 4. februar 2010 Jeg leser her inne og sliter litt med det samme om hva som metter best. Er litt overrasket over at barna drikker så mye, så liten de er. Min drakk aldri mer enn godt under 1 liter lenge. Da hun ble 4 måneder, da måtte jeg begynne med annet føde også. Hun er i dag 6 måneder. Jeg har gitt Nan nå siden start, har nettopp byttet til Hipp. Jeg byttet kun begrunn av magen. Har lest flere innlegg hvor de fleste mener at hipp er bedre for magen. Nå har jeg gitt hipp i noen dager, og jeg merker ingen forskjell fra de to merkene. Magen er akkurat den samme. Jeg gir da malt også. Eneste forskjellen jeg merker mellom de to er at lukten, gulpingen er helt noe annet, der kommer Hipp best ut. Ser at det ventes svar om hvordan Hipp mettes. Jeg syns og tror at jeg merker at Hipp metter bedre enn Nan. Hvorfor jeg tror det kommer av, at melkepulvet føles tyngre ut enn Nan sin. Da man blander ut pulveret så kjennes på smak og vekt at Hipp metter mer. Jeg har ikke testet det så mye ut, men jeg gjorde en test både i går og i dag. Kan forbindes med molekyler, hvor andre molekyler veier (tyngden) mer enn enkelte. Var kanskje vanskelig å skjønne, men kan kanskje se for seg.
abella Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 Svar fra HIPP: Tack för din fråga. Du kan lungt fortsätta ge honom den mängd som han vill ha för att vara nöjd och gå upp i vikt som han ska. Det är ingen fara för njurarna så länge du blandar modersmjölksersättningen enligt anvisningarna. Med vänliga hälsningar,Mona Hallin, leg dietist Mvh // HiPP Barnemat
blomstre Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Hei Abella, takk for at du delte svaret fra Hipp. Jeg lurer imidlertid på hva du skrev i ditt spørsmål til dem... For ut i fra svaret så ser det ut til at de mener at det ikke finnes noen øvre grense for hvor mye mme babyer under 4 mnd kan spise? Stusset også litt over det helsestasjonen din sa om at 1 liters regelen er gammel. Helsedirektoratet gav dette som råd senest i 2008: http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2008/1/spormaal_om_barn_og_maternaering Jeg mener at dersom en baby spiser over literen over tid så bør man ta kontakt med helsestasjonen for å diskutere tiltak. At det i ditt tilfelle var ok å gå over literen har jeg ingen grunn til å betvile (var jo godt begrunnet), men dette betyr ikke at det er riktig for alle andre av den grunn. Det er viktig med individuell tilpassing! Så jeg velger å beholde 1 liter som en tommelfinger-regel :-)
abella Skrevet 5. februar 2010 #12 Skrevet 5. februar 2010 Her er spørsmålet slik jeg formulerte det: Min sønn er 10 uker og spiser mer enn 1 liter mme av ECO 1 hver dag. Han er ikke overvektig, men veier akkurat det han bør veie.Er det skadelig for nyrene å innta så mye mme hver dag? Han spiser 170 ml 7 ganger i døgnet. Ikke godt å vite hva skal man gjøre når Knerten er så liten enda og krever så mye mat. Ser ikke ut som han har tenkt å redusere inntaket heller. Og lenge til han kan begynne med fast føde, så da er det ikke så mange alternativer... Kanskje unntatt dersom man føler at et annet merke metter mer som Vinterbarnet har fått råd om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå