Gå til innhold

Hva er det med kvinner og navnevalg?

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Jentefest. Masse folk, masse ukjente perifere venner av venners venner, mange gravide og småbarnsmødre. Navnevalg kommer opp. Og det viser seg at de fleste som ønsker seg Roxanne, Charlene (uttalt sjarlene, faktisk) og Kevin Chrisander har stooore problemer med å få mennene med på det, siden mennene faktisk gjerne vil ha navn som ikke er fulle av glamour og formiddagssåpeserier og som har vært brukt før i norskspråklig sammenheng. Er det faktisk slik at menn kan tenkes å ha generelt mindre sosialkontorsmak, mindre Grorudpalmesmak, mindre bløtkakegener så skal jeg sørge for å bare snakke navn med menn heretter, da blir det lettere å holde ansiktet på plass.

Forøvrig, da jeg nevnte at om jeg skulle fått tvillinger skulle de hett Flatus og Melena var det faktisk opptil flere som var entusiastisk. Og jeg tror ikke det var av høflighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he:)

Skrevet

Godt sagt igrunn. Trodde navnet Chantelle var noe man bare spøkte med, men det var før jeg leste en ung mors blogg på 14 år som skulle kalle barnet sitt Rosa Chantelle. ;-)

Skrevet

Jeg er veldig glad i Neanderthaliel, men det må skrives med H. Har tidligere vært mann ved navnevalg. Heldigvis.

Skrevet

hehe - enig med deg sug lut

Skrevet

Neida, jeg vet om ei med en datter som heter det jeg. Ikke helt min smak, men men..

Gjest sug lut
Skrevet

Neanderthaliel bør du lufte på Anonym som seriøst forslag, hehe.

Skrevet

AMEN!

Jeg har faktisk flere ganger brutt ut i latter når noen navnevalg/forslag har kommet opp, for raskt å finne ut at det ikke ble sagt for å være morsom, men på ramme alvor. Det er faktisk litt flaut, for dette er jo tross alt et nokså sensitivt tema for mange.

Men nå er jeg av typen som liker Line, Guro, Ellen, Lars, Thomas, Martin osv, så da er jeg vel mann i denne sammenhengen.

Men Neanderthaniel må jeg si var dagens beste! Fikk en kynner av den...

Skrevet

Jeg har en mann med bløtkakegen! Dog uten marengs, så han er ikke så ekstrem. Han ble imidertid satt på plass av eldste jenta. Hun skulle ikke ha noe av at lillesøster skulle ha prinsessenavn, så han kunne bare stryke Isabell og Aurora fra listen sin asap! Så storesøster har ikke arvet et snev av bløtekakegenet en gang i allefall...

Gjest sug lut
Skrevet

Da skal jeg aldri snakke om navn mer med noen. Sliten i trynet ennå.

Skrevet

Takk og pris er det mulig å bytte navn! Har hatt lyst til det samme selv noen ganger. Mitt navn var veldig populært på 70-tallet, jeg kjenner mange som heter det samme, men tre ganger i livet mitt har jeg fått følgende nedstemmende kommentar: "Alle horer heter jo (navnet mitt)!" Takk mamma og pappa! Jeg er forsåvidt glad jeg ikke er født i dag og slipper den internasjonale begeistringa de hadde den gangen og dermed få navn etter et amerikansk tettsted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...