CMH Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Føler dere at dere får mye gaver/klær i ROSA? Lillegull hadde bursdag i forrige uke og fikk 3 sett med uteklær i gave blant annet. En cerise utejakke, en utejakke og bukse i rosa og en dress med pels på kragen i rosa. I julegave fikk hun en hello kitty rosa gåbil. Jeg synes det blir veldig mye rosa vi får, men er ikke utakknemlig for gavene eller noe. Er liksom bare litt lei av fargen kan man si Er det bare meg, eller er det generelt slik at jenter får veldig mye rosa? I babyavdelinger på klesbutikker ser man jo klart skillet mellom gutte og jenteklær..
Anne-B. Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Jeg tror folk syns det er gøy å gi bort i rosa. Jeg har tatt meg selv i å gjøre det.
meg & to små vampyrer Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 ikke vi, men vi har sagt veldig tydelig fra at rosa ikker settes pris på da..
Monstermamma Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Har dessverre bare en ting å si til dette: Get used to it, bli vant til det! Og verst er det når jentene blir så store at de skal velge selv, da skal det iallefall være rosa!!!!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Vi har veldig lite rosa til Iris. Har fått og kjøpt mye i lilla! Men kunne tenkt meg litt mer rosa egentlig, ikke av den lyse fargen, men sånn knæsj rosa =) Det synes jeg er fint da=)
*Lissi* Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Har litt i rosa, men her går det mye i lilla og rødt også.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 1. februar 2010 #7 Skrevet 1. februar 2010 I familien vår er det BARE gutter fra før, så lillejenta vår får masse rosa. Søsknene mine (som er guttemammaer) liker å kjøpe litt rosa. Men også rødt og hvitt etc. Synes det er greit siden vi har gutt fra før og lillejenta arver en del blått (Reimadresser etc.) Selv prøver jeg å kjøpe andre farger til jentebabyer nettopp fordi det blir mye rosa. Jeg har irritert meg mer over at alle skulle kjøpe kjoler til jenta vår. Synes kjoler på babyer er sinnssykt upraktisk! Men jeg forstår også at det er gøy å kjøpe kjoler, det finnes jo så mye søtt!
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 så og si alt vi får er i rosa... Tror familie og venner syns det er gøy og kjøpe rosa klær Så når jeg kjøper klær til jenta selv så kjøper jeg i andre farger slik at hun ikke alltid går i rosa...
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #9 Skrevet 1. februar 2010 Vi har fått rosa til henne. Men vil ikke si at vi bare har fått rosa. Langt ifra. Vi har kjøpt lite rosa til henne selv. Jeg synes det er kjempefint med hvitt, brunt, grønt, lilla, blått... og siden det blir etterspurt har jeg gitt (pinlig) detaljerte ønskelister, hehe... og da får vi jo det hun (jeg) ønsker seg (henne);-) Og siden vi kjøper mye annet - så synes jeg det er stas med litt rosa også! ♥ Hun har fått både dukke og traktor, Hello Kitty lego og politibil og brannbil. Synes egentlig familie og venner er flinke til å la henne få litt av hvert jeg!
Ranveig R Skrevet 1. februar 2010 #10 Skrevet 1. februar 2010 Nei, eg trur omtrent eg kan telle på fingrane kor mange gongar lille har fått rosa gåver i løpet av sine to år og tre mnd. Men eg har gitt klart uttrykk til både foreldre og svigerforeldre at eg ikkje er spesielt begeistra for rosa, og at jenta ikkje kler lyserosa så om dei kjøper det blir det ikkje brukt. Lakenhud og raudblondt hår går dårleg saman med babyrosa... Klar/sterk rosafarge fungerar, så ho har nokre plagg i det, men ikkje mange. Brukar mykje lilla, raudt, beige, brunt og litt blått. Syr mykje sjølv, greitt å kunne velge fargar og mønster fritt ) Har forresten alltid brukt kjolar på lille, heilt frå ho var nyfødd, og synest faktisk ikkje det er upraktisk (fins f.eks. "kjolebodyar" som ikkje sklir opp, og når ungen begynner å krabbe er det ikkje noko problem med kort kjole/forklekjole/tunika). Elskar å dille og dulle med jenta (og for så vidt og storebroren), men rosa klarar eg meg utmerka bra utan.
Knotten & lille persille Skrevet 1. februar 2010 #11 Skrevet 1. februar 2010 De fleste vet at jeg hater babyrosa og lille persille ser også ut til å bli noe rødhåret. Får mest i lilla, brunt og rødt. Det som er festlig når jeg har dratt på henne noe lyserosa er at "alle" skal kommentere at hun ikke kler det. Akkurat det er jeg veldig klar over:-) merkelig hvordan bittesmå barn kler en farge og ikke en annen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå