Gå til innhold

er sammen, men bor ikke sammen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var samboere inntil naa nylig, men siden det er lite m jobber her, har han flyttet utenlands, han kommer hit hver 14 dag for aa vaere ei helg.

JEg kommer til aa legge det fram for nav slik det er. Har jeg rett paa OS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei,tror ikke det..dere har jo samme adresse og felles inntekt..(sikkert?)

Skrevet

Nei, du har ikke krav på noe støtte fordi mannen din er ukependler.

Skrevet

Hehe... Du er sammen med far til barnet, men han bor borte pga jobb. Du er ikke på noen måte alenemor, og har selvfølgelig ikke rett på OS... Skjønner ikke helt hva du vil legge frem for NAV heller?

Skrevet

Nei, han har faktisk ikke samme adresse, hans adresse er der han bor. Jeg eier leiligheten jeg bor i, han eier leiligheten han bor i i england, og har sin adresse der, da det er der han kommer fra. Vi bodde sammen en periode, men pga jobb som han ikke faar her, maa han bo i england. Han bor ikke her, er kun paa besoek annenhver helg. Ergo har vi heller ikke felles oekonomi

Saa d ER faktisk noe aa legge fram for NAV.

Skrevet

Ser din side, men du er faktisk sammen med barnefaren og at dere bor som dere bor er deres valg.

Du kan flytte etter, han kan flytte hjem. At dere ikke gjør det er noe dere selv må påkoste.

Har ikke rett til eller kommer til å få os.

Skrevet

Jeg er ikke så sikker som de andre her, jeg mener at det kan være du får det. Ville i alle fall vært ærlig og sagt det som det er. Kan du ikke holde oss oppdatert her inne? Hehe... i tilfelle alle tar feil :)

Skrevet

Jeg syns faktisk du burde ha rett til det. Han pendler jo ikke, han bor et helt annet sted. Hans penger går jo til hans eget bosted og reiser frem og tilbake. I dette tilfelle er det mest sannsynlig verken snakk om eller muligheter for at dere kan ha felles ökonomi. Så jeg tror absolutt du har en sjanse.

Skrevet

Selvsagt har du krav på OS. Det er jo en stønad for alenemødre og du er jo i praksis det, så sant det er slik som du sier.

Skrevet

Søk på Overgangs stønad du, kjære deg. Hvis det blir din hovedinntekt, og eneste inntekt da selvfølgelig. Så får det bli opp til NAV om du får eller ikke. Ikke de som sitter her å vurderer deg! :-)

Jeg er LITT i samme situasjon. Han VIL IKKE være samboer lenger. Så han flytter ut. Noe jeg IKKE vil. Vi hadde planlagt å leve på hans økonomi + trygden jeg får for mitt første barn. Men jeg blir nå litt tvunger til å søke støtte fra NAV. Altså Overgangs stønad.

Er dere fremdeles kjærester da? Det vil han min fortsette å være. Der burde jeg sitte foten ned å si alt eller ingenting, men er ikke lett når man er så forelsket! :-( Får se hva tiden bringer.

Masse lykke til! :-)

Skrevet

Altsaa som gift hadde jeg ikke hatt krav paa noe som helst, men det er jo fordi oekonomien per def er felles da. Saa jeg antar at du maa kunne dokumentere at han er for lite hos deg til at han kan regne som pendler (er han hjemme hver helg regnes han nok som pendler skattemessig ol.) og at dere har separat oekonomi.

Skrevet

jeg tror du har rett på det! Visst ikke er det jo helt på trynet..

Skrevet

I utgangspunktet har du ikke rett til det. Dere har jo to husholdninger å koste.

Men jeg ville ha søkt, og heller kallt det for samvær når han kommer på besøk. Spørre om han kan overatte når han kommer på samvær annenhver helg, siden han ikke har andre å bo hos.

Den kjøper de :-)

Skrevet

Hør med NAV:) Jeg tror du har rett på det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...