LizzyG Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Noen som bare har et barn her, og som mest sannsynlig heller ikke skal ha flere? Vi har ei jente på snart 3 år, og folk rundt oss begynner å hinte til når det kommer søsken. Men når jeg kjenner etter så tror jeg ikke at jeg har lyst på flere barn. Er kjempeglad i hun vi har, og føler at vi har det så fint sammen. Men er det noe "rart" med oss som ikke har lyst på en til? Det er mange barn på hennes alder i nabolaget, hun går i barnehage og så er det magne andre barn i familien, så hun vokser jo da opp med barn rundt seg hver dag.
Rampongi Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Vi har ei og kommer nok ikke til å få fler. Vi synes en er nok og tenker at det finnes så mange barn på kloden fra før at vi ikke trenger å overbelaste den med flere. Jeg skjønner godt at folk vil ha flere, da unger har godt av å ha søsken, og skulle vi mot formodning ønske en til senere en gang, vil vi helst adoptere eller være besøkshjem.
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Hei Jeg har bare en sønn. Og kommer mest sannsynlig også aldri til å ha noen søsken til ham. Mitt svar til alle som spør og hinter om søsken til denne lille mannen på samme fråge sier jeg at det kan hende og det kan ikke hende.. Såpass diffust at ingen egentlig kan argumentere hverken for eller imot.
CMH Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Vi har bare ett barn, men så er bare jeg 21 år da Har lyst på flere, men ikke før om mange år tror jeg. Har det fint akkurat nå med hun vi har. Noen ønsker seg bare ett barn og trives med det Kan jo også være dere ombestemmer dere når hun blir større?
lille sprelle Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 har et barn og kommer ikke til å få fler. Ikke fordi jeg ikke har lyst på fler, men jeg vil helst være i live....
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Det er ikke rart. Hva man føler er rett for sin familie er ikke nødvendigvis det andre føler er rett. Hadde det på samme måte selv, var fornøyd med guttungen og hadde ikke noe behov for flere i hus... Så endra det seg allikevel da han nærma seg fire, også blei vi gravide og akkurat nå føles det veldig rett med to unger. I underkant av 2 mnd som skiller fem år mellom dem, og det er veldig greit for oss. At noen velger å ha bare et barn ser jeg ikke på som rart, og jeg trur heller ikke barna lider noen skade av det. Så lenge foreldra er flinke, gode og gir den omsorgen som trengs, og aleinebarn får ofte ekstra mye oppmerksomhet, ingen å dele med :-)
Vipsenmamma Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Vi har ett barn, og det er ikke bare. Vi er kjempefornøyd med henne, og skal ikke ha flere.
Nå da? Skrevet 1. februar 2010 #10 Skrevet 1. februar 2010 Vi har en gutt og han blir enebarn. I vårt liv passer det ikke med flere barn. Jeg blir faktisk litt provosert når andre hinter og spør om vi ikke skal ha flere. Det er en privatsak, og det skal ikke være slik at man må forsvare den ene eller andre avgjørelsen. Mange sier at han kommer til å bli såååå bortskjemt.... og ja, det kan nok hende. Men det er stor forskjell på å være bortskjemt og ufordragelig, mot det å være bortskjemt og hyggelig. Vi ønsker å bli fosterhjem/ beredskapshjem når gutten vår er litt eldre. Vårt valg er å ikke ha flere biologiske barn, men heller hjelpe de som ikke får den omsorg og kjærlighet de fortjener.
Nå da? Skrevet 1. februar 2010 #11 Skrevet 1. februar 2010 Vi har en gutt og han blir enebarn. I vårt liv passer det ikke med flere barn. Jeg blir faktisk litt provosert når andre hinter og spør om vi ikke skal ha flere. Det er en privatsak, og det skal ikke være slik at man må forsvare den ene eller andre avgjørelsen. Mange sier at han kommer til å bli såååå bortskjemt.... og ja, det kan nok hende. Men det er stor forskjell på å være bortskjemt og ufordragelig, mot det å være bortskjemt og hyggelig. Vi ønsker å bli fosterhjem/ beredskapshjem når gutten vår er litt eldre. Vårt valg er å ikke ha flere biologiske barn, men heller hjelpe de som ikke får den omsorg og kjærlighet de fortjener.
Nå da? Skrevet 1. februar 2010 #12 Skrevet 1. februar 2010 Vi har en gutt og han blir enebarn. I vårt liv passer det ikke med flere barn. Jeg blir faktisk litt provosert når andre hinter og spør om vi ikke skal ha flere. Det er en privatsak, og det skal ikke være slik at man må forsvare den ene eller andre avgjørelsen. Mange sier at han kommer til å bli såååå bortskjemt.... og ja, det kan nok hende. Men det er stor forskjell på å være bortskjemt og ufordragelig, mot det å være bortskjemt og hyggelig. Vi ønsker å bli fosterhjem/ beredskapshjem når gutten vår er litt eldre. Vårt valg er å ikke ha flere biologiske barn, men heller hjelpe de som ikke får den omsorg og kjærlighet de fortjener.
Trollemor75 Skrevet 1. februar 2010 #13 Skrevet 1. februar 2010 Vi har en sønn, og kommer trolig ikke til å ha flere. Jeg vil helst adoptere nestemann, men mannen er ikke keen på tanken. Foreløpig sier jeg det rett ut, at et barn er nok for oss. Får litt hevet øyenbryn og slikt, men det får holde.
Ranveig R Skrevet 1. februar 2010 #14 Skrevet 1. februar 2010 Har ikkje "lov" til å svare her, men vil likevel kommentere to ting: * eitt barn er ikkje BARE. Det er ingen ting som heiter "bare ett barn". Nemlig. Ikkje la nokon få dåke til å tru at å ha EITT barn er det same som BARE. * Eg blir stadig overraska over korleis meir eller mindre kjente og ukjente menneske får det for seg at antal barn er oppe til almenn diskusjon. Utruleg rart at folk legg seg bort i noko så privat....
neste*gang Skrevet 1. februar 2010 #15 Skrevet 1. februar 2010 Her ble det en sønn og det blir ikke flere. Men siden jeg er alenemor og ble "gammel" før den første kom så får jeg ikke de spørsmålene. Jeg får heller, du må vel faen meg ikke prøve å få flere du nå... men sønnen min vil ha søsken fordi det har kompisene. Snakker om lillebror og lillesøster..
kokosyklus Skrevet 1. februar 2010 #16 Skrevet 1. februar 2010 Vi har nå bestemt oss, midt i en prøveperiode, at vi ikke skal ha fler enn ett barn. SNuppa vår er to år denne uke og vi har bestemt oss for at det bare blir oss tre. Etter at vi tok avgjørelsen er vi mer avslappet i hverdagen og trives bedre begge to. Vi vil heller ha ett barn OG hverandre, enn ende i skilsmisse med to-tre barn. Vi synes det er så hektisk og "fengslende" med ett barn at to antakelig ville tatt livet av ekteskapet. Vi har aldri tid til bare oss to... Sjelden/ aldri barnevakt til å hjelpe oss:) Utrolig hvor mange som bryr seg med det, tom naboene våre sier at jeg må ha mer å sette fingrene i.... MER?? WTF! Lurer på hva jeg skal svare etterhvert:) Satt på et barseltreff forrige uke uten å kjenen NOEN og de greide faktisk å spørre meg om vi skulle ha fler. Ne sa jeg, det sakl vi ikke. Befriende:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå