askeladda Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Har begynt å lese litt for gutten min når han skal legge seg på kvelden, og har kommet gjennom det meste av Egner og Ole Brumm. Noen som har noen gode ideer om bøker som kunne passe?
....mammatilto... :))) Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Her leser vi til jenta våres på 2år, og hun elsker Drømmehagen boka. Skal lese den hver kveld:-))) Hva med Brannmann Sam , Eventyrbøker. http://home.online.no/~groennsl/barnebok.htm
Kamomille Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 gubben og katten-bøkene emma/thomas-bøkene Astrid lindgren
-------- Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Bøkene om Karsten og Petra Lillesøster bøkene Potman Pat Brannmann Sam
-------- Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Karsten og Petra Lillesøster Postmann Pat Brannmann Sam Mamma Mø
entil :) Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Emma/Thomas Lillesøster Karsten og Petra Tassen Astrid Lindgren Ludde Lisen får ikke sove Albert Åberg (kanskje litt tidlig) + + + Finnes jo MASSE billedbøker som egner seg. Spør i bokhandel eller bibliotek, de har sikkert masse tips.
Anne-B. Skrevet 1. februar 2010 #7 Skrevet 1. februar 2010 Albert Åberg! Gode historier som både voksne og barn kan kjenne seg igjen i. Egentlig bør man begynne å lese for dem når de er nyfødte. Yngstejenta her kan fint sitte stille og bli lest for fra bøker med mye tekst, i motsetning til hva som var mulig for eldstejenta. Så det har nok med både vane og trening å gjøre. Koselig er det jo uansett.
askeladda Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2010 Tenkte å ta meg en tur på biblioteket en dag, ja! Har bare et kapittel igjen i Ole Brumm-boka, så må finne på noe nytt! Har i grunn mest lest fortsettelsesbøker på kvelden, veit jo ikke hvor mye han får med seg men det fungerer fint som leggerituale uansett. Han er glad i å bli lest for så vi leser en del ila dagen. Kan kanskje prøve litt kortere bøker om kvelden også.
Fire småtroll Skrevet 1. februar 2010 #9 Skrevet 1. februar 2010 Undreboka mi av Kari Grossmann! Anbefales på det sterkeste, jenta mi på 2,5 år elsker den boka. Men det er mer en snakkebok da, for det er så flotte tegninger i den. På hver side står det er spørsmål, f.eks Liker alle å leke? også er det en stor lekeplass med masse mennesker på som vi kan prate om. Noen leker, noen leser avisen, noen stresser med masse handleposer osv.. Litt forskjellige spørsmål da, om kjærlighet, at mennesker er forskjellig, er alle redd for noe, er alle flinke til noe osv. Grossmann har en annen kjent barnebok også, den heter Se og Si, den er lest i fillebiter i barnehagen, ungene blir ikke lei av den.
askeladda Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2010 Artig å få så mange tips! Kanskje jeg unngår å bare lese det jeg husker fra min barndom!
yasmina Skrevet 1. februar 2010 #11 Skrevet 1. februar 2010 Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans av Werner Holzwarth - stor favoritt her i huset. Lille Gruffalo av Julia Donaldson; Axel Scheffler - kjempe spennende for vaar 3 aaring iallefall, og de andre boekene av denne forfatter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå