Lavendel*06*10* Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Hei! Jeg ammet i ca 2,5 uker før jeg ga opp. Fikk utrolig såre brystvorter (prøvde alle kjærringråd) , og til slutt en liten bryst betennelse. Nå har jeg fortsatt melk i begge brystene , men det har ikke vært nødvendig å pumpe på nesten en uke. Det jeg nå lurer på er , er det mulig å amme KUN om natten ? Vil han bli mett da? Å vil det produseres nok ?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Hei, babyen din vil nok ikke bli mett av å bli ammet kun om natten.. Dersom du er usikker på hvordan du skal gripe dette an videre, er det kanskje best å snakke med helsesøster. hun kan nok gi råd om hvor mye mme babyen din trenger, og hvor mye, og hvordan du ev. kan kombinere med noe amming, dersom du fremdeles ønsker det. Du skriver forresten at du har prøvd md kjerringråd mot såre brystvorter, har du prøvd ammeskjold? fåes på apoteket. Om du skal amme eller ikke, er uansett ditt valg
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Produksjonen vil tilpasse seg forespørselen. Spiser han kun om natten har du kun melk om natten. Men det kommer sikkert til å ta noen dager å tilpasse seg det men det er fullt mulig ja
snillemamma1 Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Du tenker sikkert ikke på at han ikke skal spise noe på dagtid, men at han da får flaske. Isåfall er det fullt mulig å kun amme en gang i døgnet (feks om natten) og ha nok melk til det måltidet. Naturen er bra innrettet slik sett. Det blir produsert tilsvarende mengde som babyen faktisk drikker. I tillegg har jeg forstått at dine antistoffer blir konsentrert i den melken du produserer, og at babyen da faktisk får den fordelen selv om du bare ammer litt og gir mme de andre måltidene. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå