Gå til innhold

Hvordan har dere det?

Anbefalte innlegg

Jeg har termin imorgen.

Jeg har veldig mye plager nå,kynnere,nedpress,vanskelig å gå,nesten håpløst og få sove...

Ikke nok med det....nå har jo fått noe lignende diare og frykelig til lyder fra magen.Håper der skjer noe snart.

Noen fler som har diarelignende symtomer og merkelig mage?

Håper han snart er klar for å komme ut....holder snart ikke ut smertene lengre.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141371833-hvordan-har-dere-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff! Det hørtes ikke noe godt ut. Men trøst deg med at diareen kan være et tegn på at fødselen kommer igang snart:O) hehe, for en gangs skyld kan man sette pris på diare og vondt... snåle vi er...;) jeg har termin 20 februar, og har hatt mye maserier i helga. En del "tak" også, men de er så korte at de ikke kan sammenlignes med rier. Er min nummer to, så tror jeg skal klare å huske den følelsen selv om det er 8 år siden sist;O) magen min bråker noe utrolig!!! Var hos legen idag, han mente at nå kunne det skje når som helst. Gutten ligger laaaaaangt ned i bekkenet og er helt klar for å komme ut sa han:O) Lov å håpe, men er innstilt på å gå over termin... Krysser fingrene for at du kommer igang med fødsel snart!! Nå er det ikke lenge til du får lillegullet ditt i armene uansett:O) hold ut!!

stooooor klem

Kan jo høres ut som det nærmer seg for deg:) når kom de to første i forhold til termin? Jeg venter også nr.3 og har termin om 9 dager. Har en del kynnere og nedpress. Synes man kjenner alt så mye tydeligere denne gangen...Tror nok d tar noen dager til her...

Jeg er i fin form synes jeg selv. Litt rygg, halsbrann, hofte som jobber.. Men man må jo regne med litt:) Ellers har jeg sovet godt hele tiden, oppe en gang om natten bare.. Hun har vært aktiv lenge nå, men de siste 14 dagene turner hun HELE tiden. Jeg trodde det skulle bli mindre aktivitet siste tiden, men her er det helt motsatt. Hvordan har dere det med bevegelse? Merker også disse "smellene" dere snakker om. Hun rører på seg også føles det nesten som en stor luftboble som sprekker. Ellers er hodet festet:)

Annonse

Jeg er i fin form synes jeg selv. Litt rygg, halsbrann, hofte som jobber.. Men man må jo regne med litt:) Ellers har jeg sovet godt hele tiden, oppe en gang om natten bare.. Hun har vært aktiv lenge nå, men de siste 14 dagene turner hun HELE tiden. Jeg trodde det skulle bli mindre aktivitet siste tiden, men her er det helt motsatt. Hvordan har dere det med bevegelse? Merker også disse "smellene" dere snakker om. Hun rører på seg også føles det nesten som en stor luftboble som sprekker. Ellers er hodet festet:)

Jeg har det bra!!Endelig februar og ser at klubben vår har fått sin første fødsel, så morro!

Etter et par uker med fødselsforberedende akupunktur, føler jeg meg så bra!Sover bedre(endelig!), føler meg utvilt, (digg med permisjon!), har energi, lavere mage, og mindre mage også. Mye liv og lite angst og uro for fødselen.Kjenner at jeg gleder meg og føler meg så forberedt som jeg kan bli egentlig.(førstegangs jeg).

Har også hatt litt mensmurringer og litt øm nederst, men det er bare positive tegn.

For dere med mye vondt, så er det veldig deilig å ha med seg varmeflaske i sengen, veldig deilig.

Snart er det vår tur og jeg håper at det skjer noe neste uke...(termin 15 februar). Har et par ting til jeg må ordne i huset..

:)

Jeg har det bra!!Endelig februar og ser at klubben vår har fått sin første fødsel, så morro!

Etter et par uker med fødselsforberedende akupunktur, føler jeg meg så bra!Sover bedre(endelig!), føler meg utvilt, (digg med permisjon!), har energi, lavere mage, og mindre mage også. Mye liv og lite angst og uro for fødselen.Kjenner at jeg gleder meg og føler meg så forberedt som jeg kan bli egentlig.(førstegangs jeg).

Har også hatt litt mensmurringer og litt øm nederst, men det er bare positive tegn.

For dere med mye vondt, så er det veldig deilig å ha med seg varmeflaske i sengen, veldig deilig.

Snart er det vår tur og jeg håper at det skjer noe neste uke...(termin 15 februar). Har et par ting til jeg må ordne i huset..

:)

Gjest Gladjenta74

Jo det går fint. E endelig i permisjon fra i dag. Deilig! Har ondt i symfysen og alt e tungt. Men det e vel bare sånn det e. Gleder meg til fødselen men er også spent. Litt skummelt det hele. Har begynt med modningsakupunktur og tror det blir bra. Har fått mer kynnere. Babyen ligg langt ned i bekkenet og hodet har begynt å feste seg, sa jordmor. Til helga skal vi få se oss rundt på fødeavdelinga. Spent på ka tid lillevennen har tenkt å komme ut. termin 23. februar. 1.gangsfødende, så æ ane ikke ka æ går til. :-)

Oj, så spennende!!! Høres ut som ting er i ferd med å skje for deg selma venter nr 3. Sender deg masse fødestøv!!!!!

Jeg hadde menstermin 1 feb og ul. termin er til fredag. Gikk over sist, og det begynner å se veldig ut som at historien gjentar seg!!!!!:( Jaja...har det greit. Syntes dagene går fort, og at nettene er laange. Gleder meg veldig nå, så kjenner at jeg begynner å bli litt utolmodig!

Har det ikke bra.. Det verker stadig i ryggen.. Hender og føtter verker pga vann.. Hoftene mine har vondt.. Jeg sover elendig.. Blir kvalm av litt mer aktivitet enn å sette på klesvaska.. Og er ør i hodet.. Hehe.. Det var dagens klage fra meg.. :-P Er enda 23 dager til termin..

Annonse

Her er det bra med liv i magen, men foreløpig ikke mye kynnere eller andre plager. Jo, så klart de vanlige "vondtene" litt ilinger i benet og problem med å bøye seg - da kjennes det som om alt skal komme opp... Jeg har el-termin 24 feb og tror derfor det er noen uker igjen. Foreløpig har jeg det med andre ord bra. Josef på 1 år og 9 mnd og jeg er begge forkjølet så det trekker jo ned helhetsintrykket for tiden, men det går jo over og jeg håper det er siste gangen før det er tid for fødsel. Det har vært litt for mange runder i vinter.

Går bra her, med termin 12. Har fått time til keisersnitt mndag 8, babyen ligger i sete og er stor, 4500 g. Halsbrann, kvalm, ondt i symfysen, typiske plager. men det er nesten så man blir vant til det.

Er veldig greit å vite datoen, da, selv om jeg gjerne skullel født normalt slik som sist gang.

Går bra her, med termin 12. Har fått time til keisersnitt mndag 8, babyen ligger i sete og er stor, 4500 g. Halsbrann, kvalm, ondt i symfysen, typiske plager. men det er nesten så man blir vant til det.

Er veldig greit å vite datoen, da, selv om jeg gjerne skullel født normalt slik som sist gang.

jeg går snart inn i en depresjon føler jeg....jeg er så utrolig sliten og lei av å ha vondt i kroppen. lei av å ikke kunne bidra med noe som helst, lei av å uffe og akke meg hver gang jeg skal reise meg opp a sofaen eller ut av bilen. lei av å sove dårlig og ha vanskeligheter med å snu meg i senga....så det var dagens klage fra min side :)

Jeg er på første dag på overtid i dag. Veldig sliten men lykkelig og klar for fødsel :) Var på kontroll på sykehuset i går, ble også strippet av legen og da var jeg nesten moden fikk jeg beskjed om. Ikke helt åpent inn til hodet men det nærmet seg. Har hatt murringer og brun utflod siden det (1 1/5 døgn), kanskje betyr det at noe skjer snart? Noen erfaringer?

Jeg har det helt TOPP!

Bestemte meg tidlig for å nyyyyyte siste del av svangerskapet, og det gjør jeg virkelig! Ost og kjeks kveld med Avatar sammen med min aller beste venninne og fadderen til jenta mi i kveld!

Har de "vanlige" plagene: Store harde bryster, diaré, okker og uffer meg ut av bil/seng/sofa, gruuuusomt vond i ryggen, nedpress, "mensenmurringer", urolige bein og en del harde kynnere som tar litt tak men jeg klager ikke for jeg vet jeg får verdens BESTE gave ut av dette! Har termin 12 februar!

Og ja, hun er kjempelivlig i magen, kjenner de "poppene", akkuratt som om hun henger seg fast i noe der nede.. :P hahaha!

Jeg har 19 dager igjen. Gruer meg faktisk veldig til fødselen, jeg. Har vært gjennom dette to ganger før, så man skulle tro jeg var roligere, men jeg vet så godt hva jeg går til... :-/ Gleder meg bare så utrooolig til å være ferdig, håper på at alt skal gå fint og at den lille er frisk og rask. Så gleder jeg meg til å få tilbake kroppen min:)

Kroppen er full av vann, det sprenger i føttene og fingrene, sover dårlig. Vært til ekstrakontroll hos legen i dag for å utelukke svangerskapsforgiftning, men heldigvis var urinprøve og blodtrykk fint, og jeg er ikke kvalm/ uvel.

Hodet har ikke festet seg ennå, er 37+5 i dag. Førstemann festet seg rundt uke 34-35, tror jeg, og andremann rundt denne tiden. Men jeg føler noe er på gang, kan nesten kjenne hodet grave seg plass nedi bekkenet. Jeg har alltid hatt mye kynnere, men disse tar litt vondere for tiden, og varer litt lenger. Så det lager seg til!

Har også vært plaget med diaremage de siste par-tre dagene...

Er fryktelig spent på når på døgnet fødselen vil starte denne gangen. Begge de to første har startet på natten/ morgenkvisten. Første varte i 12 timer og andre i 6 timer, begge med 45 minutters utdrivingsfase (fra full åpning til babyen er ute).

Gleder oss så veldig til å få den lille i armene! Jordmor mente ganske sikkert at det var gutt på ul i uke 19, så jeg har nesten kun vasket og forberedt guttefarger... Blir ganske morsomt hvis det til all formodning skulle bli en jente! Har jente på 5 og gutt på 3 fra før.

Lykke til alle sammen!

Jeg har 3 dager til termin og er i fin form syns jeg. De vanlige plagene har jeg jo, dogåing i et kjør, stooor mage som er i veien for alt, kynnere,nedpress og mye stikking, urolige bein på natta (men sover godt når jeg først sovner). Går tur hver dag fremdeles, men det må skje akkurat når jeg kjenner at former er på topp i løpet av dagen, hvis jeg har for mye kynnere tar det år og dag å komme seg opp bakken fra huset hehe... Begynner å bli utålmodig når ja, men tørr ikke håpe på at han kommer før termin vertfall!

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...