Gå til innhold

Mat 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet det er forskjellig alt ettersom når man begynte å gi mat osv, noen er oppe i mange måltider med fast føde allerede før ungene er 6mnd. Her begynte jeg med fast føde når hun nærmet seg 6mnd. Gir nå en porsjon havregrøt om formiddagen, en halv banan ved middagstid og maisgrøt til leggetid. Tulla tuller en del om natten, så lurer på om jeg bør gi mer mat, men det er ikke alltid hun spiser opp porsjonene sine. Noen som har noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi Nan på flaske, blandet med maisgrøt, slik at det blir en tykk og god velling, da kommer hun til å sove natten igjennom.

Skrevet

Er det alt hun spiser, det du skriver her??

Skrevet

Min er 6 mnd og spiser:

5.30-6: mm

8.30-9: grøt + halvt fruktbeger + mm

12: mm

15.30: middag + mm

18-18.30: grøt + halvt beger frukt + mm

Skrevet

Tvillingene mine på 6 mnd spiser dette iløpet av en dag;

Frokost; 250 ml melk.

Lunch; En skål grøt + melk.

Middag; Et middagsglass + vann.

Kveldsmat; 250 ml melk, blandet med maisgrøt.

De får frukt en gang om dagen. Om ikke jenta di spiser mer enn det du skriver hi, er da det veldig lite.

Skrevet

Barn som får grøt som det siste måltidet på kvelden, sover mindre/kortere enn de som får velling. Grøt gjør en fort mett, og fort sulten. Anbefaler ingen å gi grøt som nattmat.

Skrevet

Hun får selvfølgelig mm også. En dag kan se sånn ut:

08.30 -mm, hun spiser til hun ikke vil ha mer

ca 11.30-12.00 etter hun våknet, havregrøt og deretter mm (måler ikke opp til grøten, men lager den tykk)

ca 14.00 mm før hun skal sove

ca 16.00 banan og mm (når hun våkner)

ca 19.00 mm

ca 20.00 maisgrøt før vi går på badet

ca 21.00-21,30 mm før hun legger seg

spiser nå gjerne mm en til to ganger i løpet av natten, første gang halv to og andre halv fem

Ser jeg kanskje burde økt matmengden i 16.00tiden? Men til hva? legger hun sent, men da sover hun bedre og mye lengre om natten, og hun er som oftest i godt humør om kvelden. Er begynt å korte ned på luren rundt kl 18-19, og heller legge hun kl 20.30-21.00

Skrevet

Og hvor store grøtporsjoner bør de få?

Skrevet

Grøt laget av 1 dl vann skal de ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...