Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Hei. Jeg har en datter på 2 år. Hver gang vi skal bade, så blånekter hun og får omtrent panikk.jeg prøver alt jeg kan å roe henne ned og sier at det ikke er farlig..prøver å få henne til å sette seg ned å leke, mens jeg prøver å få vasket håret...det er klin umulig uten å holde henne fast.Hun hater å vaske og skylle håret.Har prøvd å kjøpe en sånn skjerm, men hun nekter og ha den på seg, selv om vi prøver å forklare at den stopper vannet fra å renne i ansiktet. Er dette normalt for alderen, eller har jeg gjort noe galt??? Det er et slit hver eneste gang, og jeg blir veldig frustrert og oppgitt. Har dere noen tips og råd for hva annet jeg kan gjøre?
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Vi hadde problemer for en tid tilbake. Da ble en av oss voksne med i badekaret, og hun fikk sitte på fanget, da gikk det bedre og etter en 2-3 ganger begynnte hun og bevege seg litt rundt i vannet på egenhånd, og synes det er koselig og ligge og flyte mens man holder henne så hodet ikke kommer under.
Ung kvinne Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Hei:) Jeg har en datter på 2,5. Hun hadde en periode hun ikke ville bade hun og, livredd for å få vann i øynene. Hvis vi lovet å ikke vaske håret gikk det greit. Så hun badet en periode uten å vaske håret, også gradvis gikk hun med på å la meg få skylle av håret når jeg rolig forklarte at hvis hun holdt hoset bakover, haken opp, da ville ikke vannet renne i øynene. Og hun så dt dette var riktig. Ellers kan hun holde en vaskeduk over øynene når du skyller. Bruker du babysåpe? Kan være shampooen er sterk? For varmt vann? Vi har perioder hun ikke vil bade nå og, må lure det til med nye badegakker, ellr ny badehånduk og snakke om badet som det gøyeste i hele verden. " , etterpå skal vi tørke med den nye mikke mus hånduken, DET blir gøy det." Små barn tror på det du forteller dem. Si, nå blir du så ren og pen, det blir deilig det! Du kan jo ikke gå i barnehagen å være skitten, må jo vaske seg:)! Vær veldig positiv. Ellers må du skape skikkelig tillit til badet, at det skjer på hennes primisser. Ikke tru det gjennom, da forbinder hun det ikke med kos, men tvang. Det er nok bare en periode. Syng vaske brumlemann sangen, det er gøy, den liker min jente.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Her i huset måtte vi til slutt ty til kjærlighet på pinne for å få poden til å ville bade. Han fikk den når han satt seg i badekaret og fikk ha den så lenge han oppførte seg. Nå bader han uten problemer, tar til og med initiativ selv til å bade ;-) Vi trenker ikke bestikke han lenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå