Gå til innhold

fibermadrass eller helsemadrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best til nyfødte, fibermadrass eller helsemadrass i sprinkelsenga? Hørte med to forskjellige personer i samme butikk og hun ene mente fibermadrass og hun andre mente at helsemadrassen var best. Hva er deres erfaringer?

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva du mener med helsemadrass. Vi har hatt samme fibermadrass til de to første våre. Brukt sammenhengende i nesten 4 år. Den var slitt nå, så kjøpte ny "vanlig" madrass. Kanskje det er helsemadrass? Ser ut som en vanlig voksen madrass med tykt trekk utenpå. Fibermadrassen var grei å skylle når de de hadde tisset seg ut eller kastet opp, men følte at jeg ikke fikk den skikkelig ren selv om jeg spylte den godt med varmt vann. Og når barna blir litt tyngre så er jeg litt usikker på hvor god den er å ligge på, for virker som om de klemmer den sammen og nesten ligger på plankene i sengebunnen.

Sånn virker denne nye madrassen mye bedre, at den tåler litt mer tyngde. Det ytterste tykke stoffet kan taes av og vaskes i maskin, selv om selve madrassen kanskje ikke er like lett å vaske eller tørker like fort som fibermadrassen. Men jeg føler likevel at det er rensligere med denne nye siden det ytterste stoffet er så tykt at det i alle fall er en liten "buffer" mot den evt skitne madrassen.

Skrevet

Er litt usikker på hva helsemadrass er selv, vi bare hørte på rådene i butikken. Men tror at helsemadrassen er litt mykere enn fibermadrassen og så har helsemadrassen tempuraoverflate eller noe sånt.

Det er en helt "ny verden" å sette seg inn i, har aldri tenkt på slike problemstillinger før som hvilken madrass som er best for en baby :-)

Skrevet

Tempuroverflate kan kanskje overflaten på den nye madrassen vår beskrives som ja, Er en ny verden ja, og det finnes nok ikke noen fasit for hva som er best eller riktig. Da hadde det ikke vært så mange aktører på markedet som hevder at sitt produkt er det beste... Forskjeller er det på utstyr (om du kjøper på Jysk eller Bohus f.eks), men mye er nok like bra. Og barna tar nok ingen skade om de ligger på en madrass fra Jysk kontra en dyrere en :-)

Kjøp det som føles riktig for dere. Lykke til :-)

Skrevet

Vi har en fibermadrass med DryKid overmadrass (norskprodusert og anbefalt av NAAF). Overmadrassen sørger for at feks urin ikke trekker inn i selve madrassen (siden fibermadrassen tar opptil tre dager og tørke så blir man litt avhengig av noe som beskytter den).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...