Gå til innhold

Endo, dobbelt lvmor, graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nå blitt lapraskopert for endometriose, å fjernet dette.

I ettertid så gynekologen at livmoren min er delt. Avventer MR for å finne ut om den bare er hjerteformet, eller helt delt. Har to livmorhalser, men ellers riktig antall av resten.

Fikk beskjed om å vurdere prøve bli gravid innen et år, med tanke på endoen kan komme tilbake, å at livmoren kan skape problemer med å bli gravid og i graviditetn skape problemer etc. Hvis jeg bestemte meg for å prøve, og jeg ikke ble gravid innen 1år, skal det vurderes å fjerne ene livmora.

Prøver å søke opp om delt livmor her på nettet, men finner lite.

Noen som har erfaring?

Har nå bestemt oss for å prøve bli gravide. Iallefall ikke bruke prevansjon, å ta ting litt etterhvert. Siden dette kom litt brått på har vi jo litt planer fremover. Bl.a sydenferie med et vennepar, påskeferie på fjellet, og andre ting. Det vil jo bli litt alkohol i bildet. Vet det ikke er det lureste ifm prøving, men kan jo ikke stoppe opp livet helt heller og nå kommer det jo litt brått på. Men vil jo prøve det vi kan som å ha sex på "riktige" dager og slike ting. Men vil det beste være å f.eks prøve unngå alko i perioden rundt eggløsning for begge, og for meg uken etter ifht feste av egg? Vet jo man burde holde seg unna alkohol hvis man mistenker man er gravid også, men nå tenker jeg slik generelt i forhold til å bli gravid. Noen vil nok tenke at man ikke er klar, hvis man velger å ikke legge bort alkohol, men når man får en slik beskjed at tida begynner å renne fra en så vil man jo gjerne prøve også.

Takker for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...