nr2 på vei :) Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Har nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen. Og sitter her å prøver å huske tilbake til forrige graviditet, men husker ingenting jo! Er helt blank Håper noen har lyst å oppdatere meg litt på hva man bør passe på når man er gravid Hva man kan/bør spise, og ikkje, når man tar kontakt med lege.. osv..
Tezz78 Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Vel, lege; mellom uke 8-12 . Husk urinprøve Angående mat ser jeg noen skriver at man kan se på matportalen eller no sånt? Selv spiser jeg det jeg har lyst på. Har aldri vært hysterisk, og for min del velger jeg heller å begrense istedet for å utelukke..... Ellers må du passe deg for klesskapet.... Det vil i en periode nå motarbeide kroppen din og krympe klærne dine!!!! Det har mitt gjort.... Og spesielt dongribukser..... huff! De er ekstra utsatt!!! Lykke til
Pixie Power Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Samme, her, men er likevel mer avslappet til :-) her er linken ang mat http://matportalen.no/Emner/Gravide er heller ikke hysterisk, men det hjelper ikke å begrense inntaket hvis bakterien er i den biten du spiser, så visse ting er faktisk lurt å høre på hva som anbefales. Ta hensyn til deg og selv og kroppens behov, så går det meste seg til (er min erfaring) :-)
Pixie Power Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 http://www.barnimagen.com/forum/thread/140356869 skal være en liknede tråd her inne på 1.tr, men du kan jo titte på denne :-)
Tezz78 Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Vel, har to svangerskap bak meg som gikk helt fint, og ikke en eneste gang tenkte jeg på hva jeg burde/ikke burde spise... Men selvsagt, skjønner hva du mener... Tror bare det er liten risiko .....
Pixie Power Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Det er en veldig liten risiko, men det er likevel en risiko. Var sikkert ting jeg ikke burde spist med nr 1 også, og det gikk bra, noe det som regel gjør for nesten alle. Men det er den ene uheldige fordømrade biten jeg kunne ventet med i de få mnd'ene som i mine øyne ikke er verdt det :-) Men jeg står ikke og måler fisken før jeg kjøper den for å regne ut om den veide mer enn 2 kg som hel, levende fisk, hehe. Spør heller ikke om sjampinjongen er fra de indre, dype skoger med nedfallsrester etter Tsjernobyl når jeg er på Rimi :-)
nr2 på vei :) Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2010 Hehe, klær som krymper er vel noe av det eneste jeg husker fra graviditeten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå