Gå til innhold

venninda mi gikk ned 10 kg på 1,5 mnd ved å gå over til glutenfri mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

enda hun er ikke allergisk eller noe men syntes glutenfri mat var myye bedre ,hun raste ned i vekt .

trodde ikke det gikk ant jeg:P men ser jo det på henne ogaå da...

Vet ikke helt på teorien hennes men stoler jo på henner også da :)

Fortsetter under...

Skrevet

Altså, det eneste glutenfrie av brødaktige greier som er halvveis godt er glutenfritt knekkebrød så forstår jeg godt hvorfor hun gikk ned i vekt ;)

Skrevet

Ja det er jo kjempesmart, not.

Det er mindre fiber i glutenfri mat, så de som må gå på den dietten må tilsette dette utenom.

I tilegg er det mindre jern i maten så en blir lett jernfattig.

Glutenfritt er ikke noe en skal ekspremintere med og selv i familier med cøliaki er det viktig at de om ikke har sykdommen spiser glutenholdig.

Skrevet

Kommer vel an på hva man legger i glutenfritt. Sånn som en bekjent av meg som påstår at hun spiser glutenfritt, men i realiteten unngår hun bare vanlig hvete og ting som er tilsatt gluten. Spelt, havre, rug osv spiser hun ...

Men skal man virkelig spise glutenfritt bør man kunne ganske mye om ernæring. For all del, mangler man en hobby er det bare å sette i gang ...

Skrevet

Det må være fordi hun endret kostholdet sitt fra usunt til sunt. Ikke fordi det er glutenfritt.

Jeg har glutenallergi og har spist glutenfritt i noen år nå. Har ikke gått ned et gram. MEN man blir mindre oppblåst i magen om man velger grovt brød man baker selv. Men det gjelder jo brød med gluten i og da, for det er fiberet i maten som fjerner oppblåstheten, og tarmene får jobbet på den måten de skal.

Skrevet

Det kjem vel an på kva ho erstatta kornprodukta med. Om ho har kutta drastisk ned på inntaket av karbohydrat, så er det mange som går ned i vekt av det. Er mange som lever godt utan å ete kornprodukt.

Annonse

Skrevet

Nå er det jo ikke bare vanlige kornprodukter man må bytte ut, men alt som har kornprodukter(og ev. hvetestivelse) i seg.

Dvs knekkebrød, kjeks, pasta, sauser,kaker, vafler,pannekaker, tortillalomper osv, osv, osv...Mao alt som har glutenholdig mel som ingrediens. Og tro meg; det er det mye av. Det er noe ordentlig herk(og dyrt) med glutenallergi, men kutter man det ut, slipper man smertene man får av vanlig mat.

At man kun kutter ned på karboinntaket blir noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...