tre_prinsesser Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Kan jeg vaske den i vaskemaskin på ullprogram eller no, eller må den til rens? Hva gjør dere?
tre_prinsesser Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2010 Så flott, da prøver jeg det! Den er ikke skitten egentlig, men har ligget lagret en stund.
Julelita Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Nei,nei, nei, må ikke vaske i maskin. Den skal sendes på rens. Ikke ta sjansen på å ødelegge en pose som koster flere tusen kroner. Jeg fikk beskjed om at den bare måtte renses der jeg kjøpte min. Trekket kan du fint vaske i maskin, men ikke fyllet.
sjøsamen Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 jeg renser den... og vasker trekket i maskin.
maimaimai Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Jeg arvet en voksipose, slang den i vaskemaskinen på ullprogram 30 grader. Det var den voksiposen..... krympet veldig, så mitt råd er å sende den på rens. Kan jo henge den ut nå som det er så kaldt (eller leggen den en natt i fryseboksen), og vaske trekket, hvis den ikke er møkkete som du skriver.
Gjest mphs Skrevet 1. februar 2010 #7 Skrevet 1. februar 2010 Sikker på at du hadde på ullprogrammet? Jeg har vasket min to ganger i maskinen.
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Da jeg kjøpte min, fikk jeg beskjed om å vaske den så sjelden som mulig. Kommer det flekker på, vask bort med en fille. Om den har ligget lagret en stund, holder det å hive den i frysen et døgn. Det dreper alle bakterier og midd som har kommet i den. Jeg ville ikke tatt sjansen på å vaske den unødig iallefall. Fikk forresten også beskjed om at det gikk greit å vaske den i maskin, på temperaturen som står på vaskelappen. Men KUN når det er helt nødvendig:)
Gjest 5 andre Skrevet 1. februar 2010 #9 Skrevet 1. februar 2010 Jeg snakket med Ullkorga (som produserte den tidligere) om den kunne vaskes. Det kan den. Den skal vaskes i kaldt vann (ikke 30 grader) på ullprogram med evt. litt salmiakk (!) som nøytraliserer litt av sauelukta. Den skal ikke sentrifugeres og den skal ligge horisontalt og tørke. Har vasket mine to flere ganger og de er like fine. Man skal ikke bruke ullprodukter som Milo o.l. Yttertrekket kan vaskes på 40 grader.
Kamomille Skrevet 1. februar 2010 #10 Skrevet 1. februar 2010 Samme beskjed fikk vi!! Jeg bruker milo jeg da. Har vel vasket den rundt 15-20 ganger i maskinen og den er like fin!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå