Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Jeg begynte bare å tenke på noe her en dag. Jeg er en sånn type som tenker på aaalt. Om tog kan rygge, er ordfører og borgermester det samme, hvem som fant opp navn på forskjellige gjenstander, hvor vi skal gjøre av all søpla til slutt osv.. Så begynte jeg å tenke på det at man kan være sammen med sitt søskenbarn. Det er lov. Men er det lov å være sammen med onkelen eller tanten din? Nå har ikke jeg noen planer om å "hooke up" med min onkel men jeg bare lurer. Jaaa, jeg vet jeg lurer på masse teit.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 trodde ikke d var lov være m søskenbarnet ditt?? er d ?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 jo, vet ei som er gift og har barn,,,,,med søskenbarnet sitt...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 Søskenbarn er tillat, om du tenker ekteskap. Men onkel og tante er et hakk nærmere og derfor ikke lovlig.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #5 Skrevet 31. januar 2010 Må ikke søskenbarn søke om å få gifte seg?
Gjest Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 Nei, det er forbudt. I hvertfall å gifte seg med. Sjekk ekteskapsloven:)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #7 Skrevet 31. januar 2010 Jo, man kan gifte seg med sin onkel/tanbte. Kjenner en dame som er gift med onkelen sin. Søskenbarn er også lov, man må ikke ha noen spesiell tillatelse. Det eneste som er forbudt er søsken og rett opp-og nedadgående slektslinje, altså barn og foreldre, besteforeldre, etc. Halvsøsken kan visstnok søke tillatelse, men vet ikke om det stemmer.
Gjest Skrevet 31. januar 2010 #8 Skrevet 31. januar 2010 Onkel altså. Søskenbarn er lov...om man skulle ønske det. *grøss* Hehe, alt det nyttige de lærer oss på advokatsekretærutdanninga;p
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #9 Skrevet 31. januar 2010 Ekteskapsloven § 3. Forbud mot ekteskap mellom nære slektninger. Ekteskap kan ikke inngås mellom slektninger i rett opp- eller nedstigende linje eller mellom søsken. I forhold til adoptivbarn gjelder forbudet overfor både den opprinnelige slekt og adoptivforeldrene og deres slekt. Er adoptivbarnet blitt adoptert på ny, kan fylkesmannen likevel samtykke i ekteskap mellom adoptivbarnet og en av de opprinnelige adoptivforeldrene eller dennes slektning.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #10 Skrevet 31. januar 2010 Off da... :S Syns d høres helt sykt ut i mine ører da.... menmen- hver sin lyst
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #11 Skrevet 31. januar 2010 http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/ekteskap_og_familieliv/ekteskap/fakta-om-ekteskapsloven.html?id=412758
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #12 Skrevet 31. januar 2010 Etter den nye ekteskapsloven bør vel ordlyden rettes til fetter og kusine/fetter og fetter/kusne og kusine, onkel og niese/onkel og nevø og tante og nevø/tante og niese?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå