herola Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Forhåpentligvis blir det mildere snart :-) Skal kjøpe regntøy til jenta mi på 18 mnd. Noe å anbefale?
go-jentene Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Jeg anbefaler deg å kjøpe reflex sitt regntøy. Det er mykt og passe tykt. Koster rundt 400 kr, men er virkelig verdt det:) Jobber i barnehage og de barna som har dette regntøyet blir sjelden våte. Det tykke regntøyet til HH er også bra, men det koster 700 tror jeg. Erfaringsmessig som er dårlig med de fleste regntøy er at strikken under foten ryker. Kjøp en ekstra strikk som du har liggende hjemme til å bytte ut når dette skjer. Hvis man ikke kan feste strikken under skoen blir man våt i alle slags typer regntøy. Hvis du kjøper reflex vet jeg at det følger med ekstra strikk. Ble kanskje litt langt, bare synes reflex er så bra:)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Vi bruker bare ReimaTec vår/høstdress vi.... Den holder tett og man kan ha fleece eller ulldress inni når det trengs. Liker ikke todelt til så små barn, og er kjempefornøyd med dressene våre :-) Da slipper barnehagen å ta på barna uteklær med regnklær over, tenk deg selv så klumpete det er..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Uteklær med regnklær over??? Er det noen som bruker det? Hvis man bruker regnklær/regndress har man jo gjerne ull innerst, så fleece/ull som mellomlag, og så regntøyet utenpå. Har aldri sett noen med regnklær utenpå annet yttertøy. Forøvrig er det jo supert med ReimaTec. Enig i at dress er bedre enn todelt - men det finnes ok regndresser også, om man ikke vil investere i Reima.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Uteklær med regnklær over??? Er det noen som bruker det? Hvis man bruker regnklær/regndress har man jo gjerne ull innerst, så fleece/ull som mellomlag, og så regntøyet utenpå. Har aldri sett noen med regnklær utenpå annet yttertøy. Forøvrig er det jo supert med ReimaTec. Enig i at dress er bedre enn todelt - men det finnes ok regndresser også, om man ikke vil investere i Reima.
SnartToGull Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 jeg vil også anbefale reflex sitt regntøy. Jobber i bhg, og har gode erfaringer med dette regntøyet. Jeg vil anbefale to-delt istedenfor dress, når våren nærmer seg er det godt å ta av regnjakken og det ikke regner mer, så det ikke blir så klamt. Og om det bare er vått på bakken er det veldig greit å ha vårjakke og regnbukse utenpå. Ekstra strikk er viktig!! Her i Bergen duger ikke reima-tec dressene som regntøy. da blir barna våte !!!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 I vår bhg bruker de ofte parkdress hvis det er litt vått, men ikke regner. Har da regnbukse over, må da ha todelt regntøy. Vi hadde HH ikke å anbefale. 3M sitt var bra. Kjøpt reflex nå, tilbud på barnas hus, 500 kr med fleece
MintCondition Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 Jeg sverger til Troll-regntøy for min del. Har hatt til Storesøster i 2 år, og det er like fint etter hard bruk. Blir vasket ved behov, mens tort sett bare spylt. Og det er MYKT, ikke sånn stivt og guffent som Reflex og Barnas Hus sitt. Kjøpte akkurat Troll-regntøy til Lillebror også, til 114,- pr del på salg, veldig godt fornøyd
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #12 Skrevet 8. februar 2010 Vært fornøyd med HH sitt regntøy vi! Syns reflex sitt virker litt stivt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå