Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har nå vært gjennom 3 fulle IVF forsøk. Ved første forsøk ble jeg gravid, men det førte ikke frem. De to neste forsøkene førte ikke til noe.

Nå er jeg veldig mentalt sliten og deprimert. Skal i gang med nytt forsøk ved neste mulighet og jeg gruer meg veldig. Det er nesten som jeg ikke orker å gjennomføre det.

Jeg har en hektisk jobb (ikke fysisk arbeid) og reiser mye. Er det anbefalt at man sykemelder seg i slike situasjoner? Hvor lenge kan jeg evt være sykemeldt og hvem bør jeg evt snakke med?

Fertilitetsklinikken virker til å ikke se noe risiko med det vi holder på med. Lev som normalt sier de. Ta deg et glass vin og tenk på noe annet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141369709-sykemelding-ifm-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er unsett fastlegen som sykemelder deg, så det er h*n du må prate med om dette. Prøverørsbehandling er ikke grunn god nok for sykemeld. (NAV godkjenner ikke ufrivilligbarnløshet som sykdom), men er du sliten og ber om sykemeld. på grunn av det + depresjon så blir det annerledes. Det kommer an på hvordan du legger fram saken for fastlegen.

Lykke til!

Hei :)

Vi har tre icsi bak oss hvor alle har vært neg. Jeg sliter med bivirkninger av medisiner og min fastlege har skrevet ut sm når jeg har bedt om det. Fikk og etter tredje forsøk en forlenget sm for å kunne hente meg inn litt og en pust i bakken. For dette kjøret tar på både fysisk og mentalt syns jeg.

Siden du selv forteller at du er mentalt sliten og deprimert ville jeg bedt om en sykemelding. Ja,vi skal leve normalt...men det hjelper ikke og ha en nedbrutt kropp oppi dette vi gjør. Få litt tid til deg selv, en stund hvor du kan puste ut og tenke bare på deg selv. Nyte frisk luft og kjenne at kroppen får hvile ;) Er ikke doktor, men kjenner en som sier det er god medisin og det er fastlegen min enig i og!

Håper du kommer deg snart og lykke til med neste forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...