arachnia Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har ei datter på 10 uker, og begynner å få behov for å pumpe. Litt for å kunne prøve å øke produksjonen av melk, og mest fordi hun bruker flaske på kvelden/natta og jeg vil gi morsmelk heller enn erstatning. Men jeg er ikke fornøyd med avent sin håndpumpe. Synes den er tung å bruke. Har forholdsvis store bryster, så det blir som oftest en tohåndsjobb. Er det noen som kan komme med litt tips og råd i forhold til kjøp av elektriske pumper? Fikk låne en på barsel når jeg lå der, og den var helt genial, men det var jo en stor tung kloss. Og de jeg har sett på apoteket ser jo igjen så små ut, så jeg er redd for at de skal bli for lik håndpumpene igjen...
Bente&Marius09 Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 har dere ikke tilgang på elektrisk pumpe hos helsesøster i din kommune? Jeg har hatt stående en som jeg låner derifra siden før jul genial oppfinnelse, og perfekt om du har store matbeholdere;) håndpumpa funka ikke for meg,men sikkert en tilvenningssak
blomstre Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Hvis det var en medela Symphony du lånte på barsel, så skal medelas mindre pumper (Freestyle, Pump in style og Swing) være like gode som den. Eneste forskjellen er at Symphony jo må tåle å være i bruk hele døgnet hver dag og er altså spesielt til "proffesjonelt" bruk :-) For medela har man også mulighet til å få forskjellige størrelser på pumpeskjoldet (i allefall på Freestyle) slik at disse kan tilpasses ditt bryst! Ta en titt på medela sine hjemmesider for å finne en som passer til ditt bruk (www.medela.com - velg norge som land).
Shauri Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Jeg har medela swing og er kjempefornøyd. Den tar liten plass og er enkel å bruke.
Lillemor + bittelillemor Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Jeg har også den minste til Medela, og er SÅ fornøyd! Brukte avent sin manuelle først, og synes det var et eneste stort mas! Men den elektriske er MYE bedre, vel verdt pengene!! Har forresten satt på den myke puten til avent på pumpen til medela da, da blir det litt mykere PS - store bryster her også...
dings75 Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Jeg kjøpte meg medela swing, kjempefornøyd med den. Gutten min er nå 6 mnd og jeg har brukt den ganske ofte og den fungerer som bare det..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har også Medela swing. Den er lett å bruke og passer fint til mitt bruk, som er ca.1 gang i uka. Vet ikke hvordan den fungerer ved mer aktiv bruk. Supert at flaskene som hører til kan puttes rett inn i fryseren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå