Gå til innhold

Hvor gammelt var ditt barn når det brukte str. 122 i vinterdress??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ved og kjøpe til neste år :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Mi blir 5 til våren og bruker fortsatt 116. Tipper hun bikker over i 122 i løpet av neste sesong.

Skrevet

Poden er 4 år nå, og vinterdressen hans er i str 122...Bruker 116 i vanlige klær.

Dressen er stor, men ikke alt altfor stor. Passer garantert ut denne sesongen, og muligens begynnelsen av neste.

Er forresten friends-dressen fra coop.

Skrevet

kommer not til å bruke det neste vinter og da er han 6.5 år =))))

Skrevet

Min 4,5 åring måtte ha ny dress nå, da måtte vi ha str. 122. Håper den holder neste vinter også.

Annonse

Skrevet

Hun brukte 122 fra høsten hun var 5.5 år til senvinteren hvor hun ble 6 år.

Skrevet

Min sönn er seks år og 117 cm. Han gikk nettopp fra 116 til str 130, så jeg antar at han egentlig kunne hatt 122 nå som han er seks år.

Skrevet

Samme som "ippemo" bare at min er gutt ;O) på høsten var han ca 115cm. Det er viktig å måle høyden til barnet, så legge på 10cm, og vips har du den rette størrelsen på vinterdressen.

Til høsten går vi over på str 128 tenker jeg, om ikke 134 da, må som sagt måle han, str.134 høres bare så stort ut ;O)

Skrevet

Oj "The Power" hvilket merke er det på dressen deres, er ute etter vinterdress som er på salg nå, men litt usikker på om jeg bør kjøpte str. 128 eller str.134. Gutten min fylte 6år nå og er 119cm.

Skrevet

Gutten min ble 6 år for to uker siden og han har dress i str 122, han er nøyaktig 116 cm høy så dressen passer akkurat. Om den fortsatt passer til høsten kommer ann på hvor mange cm han kommer til å vokse i sola til sommeren, regner med at den blir liten :)

Men sønnen min er ikke akkurat høy for alderen da, kanskje gjennomsnittlig, men storebroren var mye høyere da han var på samme alder.

Skrevet

Lille snupp på 4 år bruker str 122 i vinterdress, 116 i vanlige klær. Men så er hun like lang som en gjennomsnittlig 6 åring også da. ;o)

Skrevet

5-6 år. Eldste har det nå, og han blir 6 i vår. Men den dressen ser ut til å bli litt knapp innen vinteren er over.

Annonse

Skrevet

Kommer helt ann på dressen. Noen dresser passer de som er lange i armer og bein. Noen passer de som er lange i ryggen.

Poden er 6,5 og passer fortsatt trolldressen i str 122. Han er ca 124 høy, og dressen er mer enn stor nok. Han er ikke så lang i beina, og buksene hans i str 116 er fortsatt lange nok (faktisk la vi akkurat bort noen busker som var i str 110!!)

Reflexdressen i str 122 passer godt i armer og ben, men blir altfor trang over skuldrene. Han klarer nesten ikke bøye seg i den dressen!!år.

Samme med nuppa på 2 . Hun har str 92 i trolldressen og den er fortsatt litt stor. I Reflex er dressen i str 98 for trang, mens Skogstad-dressen i str 2 år er altfor stor!!!!

Skrevet

Vi hadde LegoTec i stl 116 som jeg syntes var normal i str, og kjöpte svenske Didrikson i str 130 nå. Trodde egentlig den skulle bli altfor stor denne vinteren, men det ble den ikke! Den har strikk i livet som holder dressen oppe eller hvordan man skal forklare..

Skrevet

Hm, dette med ti cm visste jeg ikke! Så bra at du skrev det! :)

Skrevet

Takk for alle svarene :-)

Skrevet

5 år. Hadde 128 i den som røyk, men kjøpte et annet merke og 122 var mer enn nok :o)

Skrevet

Legge på 10 cm blir vel litt voldsomt... da måtte vi ha hatt 134, og da hadde snuppa svømt. Viktigste er vel å prøve i og med at det er store forskjeller på dressene.

Skrevet

Storebror her bruker 128 i vanlig klær, men har 122 i Reimadress som nå brukes for vinter nr. 2 (var litt i stor i fjor.

Han er 7 1/2. Så vi kjøpte vel 122 til han da han var ca 6 1/2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...