Gå til innhold

Jeg ble dumpet på facebook..

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk for første gang avslag på en venneforespørsel. Ser at hun har vært inne og kommentert på noen av våre felles venners statuser, så vet at hun på ha sett forespørselen min.

Dette er altså ei dame som flyttet inn i nabolaget vårt for en stund siden. Hun var fra dag en veldig kontaktsøkende, og inviterte meg med på alt mulig forskjellig. Jeg takket stort sett nei, for jeg har jo kanpt tid til mine beste venner. Skjønner at hun trenger nye venner, men jeg kan jo ikke ofre all min tid på henne likevel. Jeg syns jo det var greit å snakke med henne når vi begge var ute på lekeplassen, men ikke så mye mer. Etterhvert sluttet hun å invitere, og ble veldig avmålt når vi treffes.

Hun er ny på facebook, og jeg sendte som sagt en venneforespørsel. Men den har hun altså avvist.

Var ikke det merkelig? Jeg har jo ikke gjort henne noe.

Skrevet

Kanskje hun syns du er falsk.. Siden du har sagt nei til henne mange ganger, så vil du være venn med henne.. :s Eller at hun kun vil ha ekte venner og få folk der..

Skrevet

Er ikke så merkelig det. Hun vil sikkert bare være venner med folk på FB som også har tid til å være venn med henne IRL

Skrevet

Du vil ikke være venn med henne irl, men hun er bra nok på Facebook? Jeg skjønner henne godt jeg.

Skrevet

Har dere bare deres nærmeste venner på facebook dere da? Vi har jo barn som leker sammen ute, så vi vil jo til en viss grad omgås uansett.

Hi

Skrevet

Synes du ærlig talt at ett menneske som du beskriver slik du gjør i hovedinnlegget skal legge til en som ignorerer/overser og takker nei til invitasjoner?

Det heter da "venneforespørsel"....

Skrevet

Ja, men definerer du alle du har på facebook som venner da Dronningen? Det gjør iallefall ikke jeg. Der har jeg venner, bekjente, kollegaer, gamle studievenner og naboer.

Hi

Skrevet

Du høres en smule fornærmet ut i innlegget ditt. Hvorfor? Det er jo du som har takket nei til å finne på ting med henne.

Jeg hadde også avslått en venneforespørsel om en person hadde oppførst seg slik i forkant.

Du sier du har nok med dine venner som du har fra før. Hvorfor trenger du henne på fb. da?

Jeg hadde også takket nei til et forholdsvis ukjente mennekser på fb. som tydeligvis ikke har noen interesse av å bli kjent med meg.

Skrevet

Nå var det jo ikke akkurat slik at jeg tok dette så tungt, syns bare det var merkelig.

Hi

Skrevet

du må no tydeligvis ta det litt tungt siden du bruker tid å energi på å spørre oss her inne om det?

skjønner dama godt jeg.. har heller ikke bare gode venner på FB. men jeg har ikke noen der inne som jeg ikke kan eller vill finne på noe med innimellom !!

Skrevet

Ja, HI, er enig med deg. Syns også det er litt merkelig. Jeg har ihvertfall IKKE bare nære venner på Facebook!!!

Skrevet

Herregud, så mange kjipe svar du får!

JA, det var merkelig. Veldig merkelig.

Men kanskje ikke verdens undergang heller, heldigvis. Du kan jo legge henne til en gang til med en melding der du inviterer på et eller annet? Om hun rejecter deg da, vet du i alle fall at det ikke var en feil.

Skrevet

Forstår henne godt.

Hvis hun er avvist irl fra din side, så føler hun det vel ikke helt konfortabelt med at du skal komme frampå på FB.

Eller så har hun vel kanskje ikke sett forespørselen enda.

Skrevet

Folk er forskjellige. Selv har jeg kanskje bare 40 stk på fb og det er bare folk jeg ville tatt meg tid til en kaffe med og som jeg tar kaffe med når jeg er i samme landsdel som. Noen av mine venner har over tusen såkalte venner ... men jeg vet jo at det er få av dem på listen de faktisk kjenner skikkelig.

Skrevet

Så du skal kunne avvise henne, men hun skal ikke kunne avvise deg?

Du er nok ikke så attråverdig som venn som du liker å tro, rett og slett.

Skrevet

Hvordan ser en at en får avslag på venneforespørsel på facebook? Får en beskjed om at den og den avslo forespørselen din? Bare lurer.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert hun har avvist deg.Gå inn og se om det går ann å legge henne til eller om det står venter på svar....

Men er enig i at det er litt barnslig da,og avvise en venneforespørsel fordi du ikke har tid til å finne på ting med henne.

Skrevet

Eg ser ikkje behovet for å ha kreti og pleti som vener på facebook, synes det må vere nokon eg har lyst å halde kontakt med og ikkje berre om å gjere å ha flest mogleg på lista. Du seier jo sjølv at du ikkje er interessert å vere venn med henne irl, og då må det vel vere greit at ho ikkje legg deg til som venn på fb, kvifor skulle ho vel det? Du får nesten berre respektere at ho er litt meir tilbakehalden med kven ho legg til som vener enn det du er.

Skrevet

Jo, hun har det. Som sagt, ikke noe jeg tar meg nær av, men syns jo det er merkelig, og det blir litt rart å treffe henne på lekeplassen. Jeg ønsker jo å ha et godt naboforhold til henne, og våre barn vil jo sikkert komme til å besøke hverandre etterhvert som de blir større.

Så det hadde vært greit omm vi kunne hatt et ok forhold, selv om jeg ikke ønsker å finne på en masse greier på fritida mi med henne.

Men jeg får bare tenke at det er hun som oppfører seg rart, for det vil jeg faktisk påstå at det er. Man kan ikke kreve andres vennskap.

Hi

Skrevet

Syns heller du som er litt merkelig i denne saken HI. Som flere andre har påpekt her: kan hende denne damen bare vil ha gode venner som hun har daglig kontakt med, på facebook lista si.

Hvorfor skal du adde hun som venn på facebook, når du ikke gidder å være vennen hennes i rlf? Selv om døtrene deres har kontakt og leker sammen, så må vel ikke hun på død og liv ha deg på vennelista si.

Du sier at du bryr deg ikke at hun avslo venne forespørselet ditt, men du bryr deg vist mer enn det du selv innbiller deg. Hvorfor skal du ellers reagerer på denne måten? Det er ikke rart i det hele tatt. Bare fordi du liker å ha kollegaer, naboer, venner (som du ikke har daglig kontakt) på facebook lista di, så behøver vel ikke denne damen å gjøre det samme.

Herregud.

Skrevet

Hun har mange andre "perifere" på lista si, så det er tydelig at hun har avslått fordi hun er fornærma over at jeg ikke har tatt imot hennes innvitt om å bli ei nær venninne.

Hi

Skrevet

Be henne over på en kaffekopp istede for å sitte her og gruble da vel. Så skal du se hun vil være venn med deg på facebook etterpå. Man få gi litt for å få litt..

Du sier jo selv du har avvist henne mange ganger. Får lete litt tilbake i tid her på anonymforum, så finner du sikkert et innlegg fra "frustrert nabo som ingen vil leke med".

Skrevet

Be henne over på en kaffekopp istede for å sitte her og gruble da vel. Så skal du se hun vil være venn med deg på facebook etterpå. Man få gi litt for å få litt..

Du sier jo selv du har avvist henne mange ganger. Får lete litt tilbake i tid her på anonymforum, så finner du sikkert et innlegg fra "frustrert nabo som ingen vil leke med".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...