Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eg var på sjekk på sykehuset pga smerter helt nederst i magen.

Det viste seg at smertene kom av at jenta hadde satt rompa si godt ned i bekkenet.

Er i uke 30 +2. er det sjangs for at hu snur seg, eller kommer det til å bli setefødsel?

Kjenner godt at hu "presser seg på plass".

Hvor i magen ser/kjenner dere hikking når babyen sitter i seteleie?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141369035-seteleie-i-uke-30/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var akkurat hos jordmor i dag, er i uke 29 selv, og her er det også sete/tverrleie. Hadde det med førstemann også, og hann snudde seg IKKE, og ville heller ikke bli snudd med tvang. Det er massevis av sjanse for at babyen snur seg fortsatt, men viktig å følge litt med på leiet slik at hvis det evt blir snakk om å snu, at babyen ikke er for stor. Selv skal jeg på sjekk i uke 32 for å sjekke leiet da, siden jeg hadde seteleie sist. Hikking kjenner jeg aller best ned mot lysken, det gjorde jeg faktisk med første barnet også!

Hei!

Jeg var på UL nå på fredag ( i uke 30 + 2) og fikk beskjed om at jenta ligger langt nede i bekkenet med rompa. Jeg sliter noe enormt med bekkenet i dette sv.skapet, og nå skjønner jeg hvorfor. Legen mente at hun lå så langt nede at det var lite sannsynlig at hun ville snu seg, men man kan jo alltids håpe. Søsteren hennes lå med hode ned fra uke 30.. Så jeg håper og håper at det skjer et mirakel, og at hun snur seg slik at det iallefall ikke blir keisersnitt. Har gledet meg sånn til å føde igjen, det var jo så fantastisk (hvis man ser bort fra smertene.. hehe) ;)

Jeg har hatt masse vondt nederst i magen, og det er nok fordi hun ligger som hun ligger. Jeg kjenner hikkingen nederst i magen, nedenfor navlen. Gjør du også?

Jeg føler meg såå høygravid, og stønner og uffer meg hver gang jeg skal bevege meg.. hehe. Veldig annerledes enn med nr 1.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...