Gå til innhold

Alkoholikerforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en far som er alkoholiker. Har drukket så lenge jeg kan huske. De ble skilt da jeg var 10 år. Min mor er verdens beste mamma. Hun drikker ikke.

Han har aldri kunnet være skikkelig far. Drakk når han skulle ha samvær. Dro oss med på pub, sendte oss i taxi til skolen fordi han var full, lurte og løy for oss, var aldri til å stole på, og generelt sette en veldig dårlig pappa.

Jeg valgte å kutte ham ut da jeg ble mamma selv for noen år siden. Fortalte ham at jeg ble så sliten av hans alkoholforbruk, egoisme, egosentrering osv.. Han er nok psykisk syk, men har ingen konkret diagnose. Alt handler om ham. Alltid.

Han respekterte dette i et år.

Nå ringer han og sender meldinger hele rtden. Han er hjertesyk og vil ha hjelp, trøst og oppmerksomhet. Han har ikke sett barnebarna sine på 2,5 år.

Jeg kjenner ikke at jeg er glad i ham lenger selv om han er min far. Jeg har likevel dårlig samvittighet fordi jeg avviser ham. Han har ingen i hele verden nå. Har støtt alle fra seg.

Jeg velger fortsatt å ikke ha kontakt. Han mener jeg er egoistisk og avviser en syk pappa.

Hva mener dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det skal være opp til deg...

Det er du som har opplevd sviket fra ham i flere år, og at du valgte å kutte ham ut, synes jeg du gjorde rett i.

Skrevet

Alkoholisme er en sykdom som ikke bare man blir ferdig med sånn uten videre. Det at du har kuttet han ut, syns jeg er riktig. Fordi de som er alkoholikere er at de ofte "misbruker" andre, som da familie. Han blir aldri kurert så lenge han ikke greier overfor selv å innrømme at han har et problem. Det er ikke riktig at du rydder opp etter han, det må han gjør selv. Hjelpen begynner med seg selv.

Skrevet

Gir du en akoholiker lillefingeren, tar han hele deg.

Kommer til å spille på samvittigheten din så lenge han kan. Manipulere, love, tigge, bønnfalle.

Hørt alt, ingen er så selvsentrete som en alkis som dynes synd på seg selv. Alt er andres feil, tar ikke noe ansvar selv.

Virker kanskje kynisk, men vokst opp med en slik far selv.

Skrevet

Jeg syns du skal være ansvarlig for DITT og DINE BARNS liv.. og lykke. Nei du er ikke egoistisk når du avviser ham!!! DU er ikke ansvarlig for han!!!

Men alkoholiker er mestere på å gi dårlig samvittighet..kunne skrevet mengder her.. men velger å la være..vil bare si at stå for det valget du tok, og ikke involver deg en gang til i hans liv.. for det kommer til å ødelegge DITT liv..og det er ikke verdt det..

LYKKE til videre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...